اجرای 10 پروژه همزمان/ شهرداری جویبار با کرونا و مشکلات اقتصادی تعطیل نشد!\

اجرای 10 پروژه همزمان/ شهرداری جویبار با کرونا و مشکلات اقتصادی تعطیل نشد!

  • کد خبر: 2111100675
  • چاپ
  • انتشار: 04 دی 1399 - 15:54

با گسترش ویروس کرونا اوضاع اقتصادی در ایران دچار تحولات عظیمی شد و اکثر پروژه های کشوری به دلیل شرایط بد اقتصادی نیمه کاره رها شدند اما شهردار جویبار " همت محمد نژاد" همه تلاش خود را به کار بست تا پروژه های شهری تحت تاثیر ویروس کرونا قرار نگیرند.


* پروژه های عمرانی شهرداری ادامه دارد
علی رغم شرایط اقتصادی که بسیاری از ارگان‌های دولتی و خصوصی با آن دست و پنجه نرم می کنند، هیچ یک از پروژه های عمرانی شهر جویبار تعطیل نشد و هم زمان 10 پروژه در سطح شهر در حال اجرا است. روشنایی سطح شهر یکی از پروژه های در دستور کار شهردار جویبار است تا وضعیت روشنایی سطح شهر مورد رضایت شهروندان قرار گیرد. نهضت آسفالت کوچه و خیابان‌های سطح شهر نیز از اقدامات مهمی است که بعد از چند سال سکون در یک سال گذشته شتاب تندی به خود گرفت و اکنون هم بدون تعطیلی ادامه دارد. حدود 500 کوچه خاکی در شهر جویبار وجود دارد که از این تعداد تاکنون 50 کوچه مهم و پر تردد آسفالت و تا پایان سال هم 50 کوچه دیگر در برنامه شهرداری برای آسفالت قرار دارند.
*اقدامات کرونایی شهرداری جویبار
در زمان کرونا بسیاری از شهرداری‌های شهرها تلاش کردند تا آمار همه گیری ویروس کرونا را کاهش دهند. شهرداری جویبار از همان روزهای اولیه ویروس کرونا تلاش کردند تا آمار ابتلای این ویروس را در میان شهروندان کاهش دهند. به همین منظور از سوی شهرداری جویبار؛ ماسک و دستکش به صورت رایگان توزیع و همچنین همه روزه ضدعفونی و گندزدایی در سطح شهر انجام شد. تبلیغات مجازی هم با محوریت هشدار ابتلا به بیماری خطرناک کرونا، اطلاع رسانی به موقعی از سوی شهرداری صورت گرفت و در رابطه با افزایش ویروس کرونا، به مردم هشدار داده شد و از شهروندان جویباری در خواست شد تا با ماندن در خانه به ریشه کن شدن این ویروس خطرناک کمک کنند.
* وضعیت جمع‌آوری زباله در جویبار
برای حل معضل دفن زباله شهر جویبار اقدامات موثری توسط شهرداری صورت گرفت. در این راستا زمینی به مساحت 2 هزار متر مربع در نزدیکی سایت زباله توسط شهرداری جویبار خریداری شد که با این اقدام جویباری‌ها در 4 الی 5 سال آینده در بخش دفن زباله مشکلی نخواهند داشت. البته با راه اندازی کارخانه زباله سوز در شهر ساری که مراحل پایانی خود را طی می کند، زباله های جویبار توسط شهرداری به مرکز استان برای قرار گیری در سایت زباله سوز منتقل خواهند شد و بسیاری از دده ها در این خصوص رفع می گردد. همچنین شهرداری جویبار با مانور زباله در تلاش است که شهروندان در ساعت معین از 19 تا 21 زباله‌ها را در باکس مخصوص قرار دهند و مامورین شهرداری و پیمانکار تایین شده به صورت روزانه زباله را از سطح شهر جمع آوری نمایند تا بهداشت محیطی شهر نیز ارتقا یابد.
*طرح امکانات رفاهی و توریستی
طرح امکانات رفاهی و توریستی در سراج‌کلا جویبار که به جمعه بازار شهرستان معروف است، توسط شهرداری این شهر انجام می شود که در این راستا با مشاور قرارداد امضا شد و در مدت 6 ماه آینده طرح فاز به فاز اجرا می گردد. البته این طرح علاوه بر ارتقاء سطح رفاهی شهروندان با افزایش توریست پذیری شهر به دلیل واقع شدن در جمعه بازار توجیح اقتصادی بالایی نیز دارد.
توسعه شهر جویبار از مسیر فرا استانی یکی از نقاط قوت محمدنژاد ارتباط و تعامل سازنده با مسئولین کشوری و نگاه فرا شهری او در جذب اعتبارات می باشد چرا که اعتبارات شهری جذب شده توسط شهرداری از شهری مانند جویبار در خوشبینانه ترین حالت تنها می تواند امور جاری شهر را پوشش دهد. شهردار جویبار با درک درستی که از این موضوع داشت برای اجرای پروژه های عمرانی شهر بی کار ننشست و پا را از استان مازندران نیز فراتر گذاشت. دیدار و رایزنی با فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصاد و دارائی به منظور جذب اعتبار ملی برای پروژه های عمرانی شهر که با قول های مساعدی از سوی وزیر همراه بود، دیدار با مصطفی سالاری مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به منظور دریافت مساعدت در پرداخت بدهی های انباشته شهرداری به این سازمان را می توان از تازه ترین رایزنی های فرا استانی همت محمدنژاد برای توسعه جویبار برشمرد. همچنین تفاهم نامه همکاری با شهرداران کلان شهرهای کشور و تفاهم خواهر خواندگی جویبار با ماخاچ قلعه داغستان از دستاوردهای این شهردار موفق در بعد ملی و بین المللی می باشد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار