عدم ارائه سند منگوله دار مهم ترین مشکل شهرک صنعتی سنگتاب/ تولید کنندگان در خط مقدم جنگ اقتصادی هستند\

عدم ارائه سند منگوله دار مهم ترین مشکل شهرک صنعتی سنگتاب/ تولید کنندگان در خط مقدم جنگ اقتصادی هستند

  • کد خبر: 2111100685
  • چاپ
  • انتشار: 07 دی 1399 - 11:20

شرکت قائم ممتاز خطیر طبرستان یکی از مجموعه های سورتینگ‌ شهرک صنعتی سنگتاب است که کار خود را از دهه هفتاد در این شهرک آغاز کرده است و به تدریج با گسترش این واحد تولیدی و تجهیز شرکت به دستگاه های پیشرفته، امروز به عنوان یکی از موفق ترین واحدهای فعال در صنعت سورتینگ و صنایع تبدیلی استان مازندران شناخته می شود.


به گزارش استناد نیوز / سرمایه گذار و مدیر شرکت قائم ممتاز خطیر طبرستان در گفتگو با ماهنامه مقیاس با اعلام اینکه همه ساله با رسیدن پائیز بازار خرید و فروش و ذخیره سازی مرکبات در مازندران گرم می شود، گفت: با توجه به اهمیت صنعت سورتینگ ‌و بسته بندی در حفظ و نگهداری مرکبات، می طلبد مسئولین ذی ربط توجه ویژه به این امر داشته باشند.
بهنام معصومی با اشاره به سیر صعودی ظرفیت تولید شرکت و افزایش ظرفیت تولید به ۳هزار تن در سال 95، گفت: در سال با نصب دستگاه های پیشرفته به رشد چشمگیری در تولید رسیدیم اما باز هم با تلاش بیشتر موفق شدیم در سال ۹۷ با اضافه کردن یک واحد بنام ذخیره سازی و گرما درمانی مرکبات این ظرفیت را به پنج هزارو ۵۰۰ تن افزایش دهیم.
وی ظرفیت ذخیره سازی این واحد را یک هزار و ۵۰۰ تن و تولید روزانه را چهارهزارتن اعلام کرد و افزود: بعد از شستشو، درجه بندی و وکیوم مرکبات وارد انبار شده و در شب عید وارد چرخه توزیع می شود .
معصومی ادامه داد: شروع کار ما از ۱۵ شهریور بوده و روزانه ۵۰ تن بسته بندی نارنگی ژاپنی زودرس را آغاز می کنیم و به مدت ۸ ماه این فعالیت روزانه با حضور نیروهای فصلی در این شرکت ادامه دارد.
وی میزان اولیه سرمایه گذاری درسال ۹۵ را ۱۰ میلیارد ریال بیان کرد و گفت: با توجه به افزایش قیمت ها و نوسانات بازار در حال حاضر سرمایه گذاری به ۱۰۰ میلیارد ریال رسیده است .
این سرمایه گذار بخش خصوصی، اظهار کرد: این شرکت تولیدی مجوز تولیدات روزانه، ذخیره سازی و نگهداری مرکبات در سردخانه را دارد اما متاسفانه علی رغم پیشرفت فیزیکی خوب نتوانستیم سردخانه را در این شرکت احداث کنیم .
وی با اشاره به اینکه ایجاد سردخانه اشتغال دائم، تنظیم بازار و ارزآوری را به همراه خواهد داشت، افزود: همه این موارد میتواند موجب پیشرفت و توسعه شهرستان سیمرغ شود و اشتغال ثابت نیز برای نیروهای بومی این شهرستان ایجاد نماید.
بهنام معصومی مشکلات نوسانات ارز را مربوط به تمام تولید کنندگان کشور بیان کرد و خاطر نشان ساخت: اما مهمترین مشکل واحدهای شهرک صنعتی سنگتاب، عدم ارائه سند است چرا که اداره آبیاری اعلام می کند این واحدها در درحریم رودخانه تلار قرار گرفته اند این در حالی است که این زمین ها در سال ۷۴ به این واحدهای دولتی واگذار شده است .
مدیر شرکت قائم ممتاز خطیر طبرستان با اعلام اینکه سرمایه گذار نباید درگیر گرفتن این مجوزات باشد، ادامه داد: ما واحدهای تولیدی نیاز به حمایت های همه جانبه دولت داریم ولی این حمایتها بصورت کامل انجام نمی شود.
وی با بیان اینکه خوشبختانه واحدهای تولیدی شهرستان سیمرغ از سوی فرماندار به خوبی مورد حمایت قرار گرفته اند، گفت: یک سری مشکلات در حوزه استانی است و مدیران استانی باید برای رفع این مشکلات تلاش کنند.
معصومی افزود: متاسفانه در یکی دو سال اخیر قیمتها سیر صعودی داشته است و ما تولید کنندگان در خط مقدم جنگ اقتصادی هستیم اما متاسفانه دوستانی که در پشت خط هستند بجای رساندن آذوغه و مهمات، با تصمیمات کارشناسی نشده و بعضا اشتباه، تیر خلاص را به من سرمایه گذار وارد می کنند.
وی با اعلام اینکه میزان تولید محصولات کشاورزی استان در سال گذشته ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تن بود، گفت: امسال این رقم حدود ۵۰ درصد کاهش داشته است.
مدیر شرکت قائم ممتاز خطیر طبرستان، اظهار کرد: خوشبختانه در سالجاری ظرفیت صادرات در استان با حمایتهای استاندار و مجموعه استانداری نسبت به مدت مشابه سال قبل دو برابر شده است و ما محصولات خود را به کشورهای آذربایجان، ارمنستان و عراق صادر کردیم.
معصومی در پایان، بیان کرد: امسال تعرفه های هزینه گمرک توسط ایران حذف شده است که این به نفع تولید کنندگان و صادرکنندگان محصولات کشاورزی است.

 



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار