صندوق دارا دوم تا پایان امسال عرضه می شود / درصدد واگذاری باقیمانده سهام دولت به بخش خصوصی هستیم\

صندوق دارا دوم تا پایان امسال عرضه می شود / درصدد واگذاری باقیمانده سهام دولت به بخش خصوصی هستیم

  • کد خبر: 2111100703
  • چاپ
  • انتشار: 10 دی 1399 - 08:02

وزیراقتصاد از عرضه صندق دارا دوم با سهام سه بانک تا پایان سال خبر داد و گفت: در صدد تسریع انتقال مالکیت و واگذاری باقیمانده سهام دولت به بخش خصوصی و عموم مردم هستیم.


به گزارش استناد نیوز و به نقل از ایرنا، فرهاد دژپسند در خصوص عرضه صندق دارا دوم، افزود: کمیته ای با هدف رصد دقیق شرایط و مقتضیات تشکیل شده و زمان دقیق عرضه صندوق دارا دوم و صندوق فولادی‌ها را تعیین می کند و اگر شرایط فراهم و زمینه مشارکت عموم و فراگیری عرضه مهیا باشد باقی‌مانده سهام دولت در سه بانک‌ تا پایان سال جاری عرضه خواهد شد.
وی افزود: در صدد تسریع انتقال مالکیت و مدیریت شرکت‌های دولتی در فهرست واگذاری و باقیمانده سهام دولت در بسیاری از شرکت‌ها به بخش خصوصی و عموم مردم هستیم.تجربه دنیا ثابت کرده بخش خصوصی پیشران توسعه است.
این مقام مسئول ادامه داد: هدف از واگذاری ها انتقال مالکیت و مدیریت بنگاه های دولتی به بخش خصوصی بوده تا با پررنگ شدن نقش این بخش در اقتصاد، حضور دولت به صورت مستقیم کمتر شود.
دژپسند گفت: دولت باید به وظایف حاکمیتی ازجمله سیاستگذاری، تنظیم گری و ریل گذاری به جای تصدی گری بپردازد. چرا که در این صورت کارایی اقتصاد با محور شدن بخش خصوصی در اقتصاد و منحصر شدن کارکرد دولت در سیاست گذاری و نظارت، افزایش می یابد.

 



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار