زنگ خطر کرونا / بی توجهی مردم و رفت و آمد به روستاها در سوادکوه\

زنگ خطر کرونا / بی توجهی مردم و رفت و آمد به روستاها در سوادکوه

  • کد خبر: 2111100745
  • چاپ
  • انتشار: 17 دی 1399 - 11:49

سرپرست فرماندار سوادکوه با بیان اینکه این شهرستان در وضعیت اضطراری قرار دارد، گفت: توجه به این که امار مبتلایان به ویروس کرونا افزایش یافته است وضعیت شهرستان نگران کننده است.


به گزارش استناد نیوز، عین الله طالبی در جلسه قرارگاه پیشگیری و مقابله با کرونا شهرستان های سوادکوه و سوادکوه شمالی با اشاره به اجرای همزمان سه طرح محدودیت تردد،ممنوعیت فعالیت کسب و کارها و محله محور سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در شهرستان سوادکوه تصریح کرد: شیوع و همه‌گیری این بیماری باتوجه درگیری جمعیت کثیری از مردم جوامع و نقش اساسی ارتباطات انسانی در انتقال و سرایت بیماری، بعد اجتماعی بخش مهمی از این بیماری است و به راحتی می‌توان آن را به عنوان یک مسئله اجتماعی تلقی نمودو تمام افراد جامعه نسبت به پیشگیری از همه گیری آن مسئول هستند.
سرپرست فرمانداری شهرستان سوادکوه با اعلام اینکه شهرستان در وضعیت اضطراری قرار دارد افزود: توجه به این که آمار مبتلایان به ویروس کرونا فزایش یافته است وضعیت شهرستان نگران کننده است .
طالبی با اشاره به اینکه شهرستان سوادکوه دارای صد و 71 روستا است که انتظار می رفت طبق سنوات گذشته در این فصل بیش از 50% درصد روستاها خالی از سکنه باشند ادامه داد: متاسفانه علی رغم محدودیت‌ها و تذکرات فراوان به مردم برای کاهش سفر به روستاهای خود در این ایام اما باز هم جمعیت‌های قابل توجهی از مردم به روستاها مراجعه کردند و روستاها را آلوده و درگیرکرونا ویروس کردند که این امر نگرانی و ناراحتی به حق روستاییان و مسئولان را به همراه داشته است
نماینده عالی دولت در شهرستان سوادکوه بیان کرد: گستردگی شیوع بیماری در پهنای جغرافیایی شهرستان موضوع مدیریت پیشگیری، هشدار و درمان بیماری ویروس کرونا را با مشکل روبه‌رو خواهد کرد و در صورتی که در زمان مناسب، اقدام سریع و مناسب اعمال نشود، چه بسا ابعاد فاجعه این ویروس گسترش یابد.
طالبی با گلایمندی از فرمانداری های استان های همجوار در صدور گسترده برگه های تردد تصریح کرد: فرمانداری‌ها تنها مرجع و مرکز صدور مجوز برای افرادی هستند که به تشخیص آنها امکان تردد بین شهرها یا استانی صادر می شود ،مجوز تردد فقط برای افراد دارای شرایط ویژه باید صادر شود ولی متاسفانه اکثر خودروهای پلاک غیربومی که وارد سوادکوه می شوند دارای برگه تردد هستند.
رئیس شورای تامین شهرستان سوادکوه ادامه داد: ورودی شهرستان سوادکوه از آن نظر که ورودی استان محسوب می شود بسیار هائز اهمیت است اما علا رغم تلاش ستاد پیشگیری و مقابله کرونا شهرستان با صدور برگه های تردد غیر ضروری از سوی استان های همجوار اعمال این سیاست در راستای قطع زنجیره انتقال کرونا به درستی انجام نمی شود و شهروندان ما شاهد حضور افراد غیر بومی در شهرستان هستند. که نارضایتی عمومی را در پی داشته است.
طالبی با اشاره به اینکه شهرستان دارانی معادن زیادی است که افراد زیادی در آن مشغول به کار هستند افزود: ماهیت شغل معدن به گونه ای است که افراد با فاصله کمی در آن کار می کنند، ستاد مدیریت بیماری کووید 19 شهرستان تهمیداتی اتخاذ نمود تا با حضور حداقلی کارگران سلامت کارگران معادن و شرکت ها حفظ شود.
این مسئول خاطر نشان کرد: با هماهنگی صورت گرفته با مراجع قضایی در صورت عدم تمکین عوامل برگزار کننده مراسمات عزا و عروسی نسبت به مصوبات و دساور العمل های قرارگاه مبارزه با کرونا با این افراد و همچنین واحدهای صنفی متخلف برخورد شدید قضایی و قانونی بدور از هر گونه اغماضی خواهد شد و با آنانی که نسبت به جان و سلامت مردم بی تفاوت هستند ،نباید برخورد انعطافی شود.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار