امسال 16 کیلومتر اصلاح شبکه آبرسانی در جویبار انجام شد / اعتبار ۶ میلیارد تومانی برای حل مشکل آب گیلخواران\

امسال 16 کیلومتر اصلاح شبکه آبرسانی در جویبار انجام شد / اعتبار ۶ میلیارد تومانی برای حل مشکل آب گیلخواران

  • کد خبر: 2111100810
  • چاپ
  • انتشار: 25 دی 1399 - 14:09

مدیر آب و فاضلاب شهرستان جویبار با اعلام اینکه امسال 16 کیلومتر از شبکه آبرسانی در این شهرستان تعویض و اصلاح شده است، گفت: سالانه 20 کیلومتر تعویض و اصلاح شبکه در سطح این شهرستان انجام می شود.


به گزارش استناد نیوز، پیمان ابراهیمی با اعلام اینکه حدود 30 هزار مشترک آب شرب در حوزه شهر و روستا جویبار وجود دارد، افزود: با توجه به فقر منابع آب زیرزمینی در این شهرستان 90 درصد از آب شرب از شهر های هم جوار و با پمپاژ آب به شهرستان جویبار انتقال می یابد.
وی پراکندگی روستاها، قطب کشاورزی، صنعتی شدن، افزایش مشترکین را دلایل کمبود آب درسطح این شهرستان اعلام کرد و گفت که برای رفع کمبود آب شرب این شهرستان اقدامات خوبی در دولت تدبیرو امید و در چند سال گذشته اجرا و در حال اجرا شدن است.
مدیر آب و فاضلاب شهرستان جویبار با بیان اینکه برای حل مشکل کمبود آب در بخش مرکزی جویبار پروژه مسکن مهر میارکلا با اعتباری بالغ بر 10 میلیارد تومان و به طول هشت کیلومتر خطوط لوله پلی اتیلن 280 انجام شده است، افزود: این طرح در هفته دولت امسال به بهره برداری رسید و بخش اعظمی از مشکل آب شرب مسکن مهر میارکلا و روستاهای حاشیه حل شده است.
ابراهیمی بیان کرد: این طرح حتی در 20 سال گذشته در سطح این شهرستان بی سابقه بوده است.
اعتبار 6 میلیارد تومانی برای حل مشکل آب گیلخواران
وی با اشاره به اینکه مشکل کمبود آب شرب بخش گیلخواران یکی از دغدغه های این اداره، مسئولین استانی و شهرستانی بوده است، گفت: در این بخش برای تعویض خط انتقال و افزایش ورودی آب از بهنمیر به گیلخواران حدود 6 میلیارد تومان از اعتبارات صندوق توسعه ملی کشور به این شهرستان اختصاص یافت که در چند روز گذشته پیمانکارعملیات اجرایی کار را آغاز کرده است.
مدیر آب و فاضلاب شهرستان جویبار با اشاره به اینکه از اداره راه می خواهیم تا در دادن مجوز های لازم برای اجرای این طرح با این اداره همکاری های لازم را داشته باشند، بیان کرد: با انتخاب پیمانکار و همت مسئولین این طرح تا 6 ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید چرا که با اجرای کامل این طرح بخش اعظمی از مشکل آب شرب در بخش گیلخواران حل خواهد شد.
ابراهیمی دیگر پروژه ایی که در دولت تدبیر و امید برای حل مشکل کم آبی در سطح این شهرستان انجام شد را مستقل سازی خط کوهیخیل به شورکا و شهرک صنعتی اعلام کرد و ادامه داد: این طرح با هزینه ایی بالغ بر 5 میلیارد و 500 میلیون تومان به بهره برداری رسید.
وی اجرای این طرح را 9 کیلومتر اعلام کرد که در هفته دولت امسال به بهره برداری رسیده است.
مدیر آب و فاضلاب شهرستان جویبار با اعلام اینکه اقدامات زیادی برای حل مشکل کم آبی در سطح این شهرستان انجام شده است، گفت: تعویض و اصلاح شبکه سالانه به طول 20 کیلومتر انجام می شود.
ابراهیمی در پایان بیان کرد: در سال گذشته تعویض و اصلاح شبکه 20 کیلومتر و امسال هم 16 کیلومتر انجام و در دست اجرا هم است.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار