آخرین وضعیت رنگ بندی شهرستان های مازندران / دم خروس را باور کنیم یا قسم حضرت عباس را؟! + جدول آمار\
  • گزارش اختصاصی استناد نیوز؛

آخرین وضعیت رنگ بندی شهرستان های مازندران / دم خروس را باور کنیم یا قسم حضرت عباس را؟! + جدول آمار

  • کد خبر: 2111100843
  • چاپ
  • انتشار: 03 بهمن 1399 - 12:21

درحالی که آمار تعداد بستری های روزانه و تعداد کل بیماران بستری در بخش های کرونایی استان مازندران تغییرات آشکاری را با هفته های گذشته نشان نمی دهد، طبق اعلام مسئولان و رنگبندی شهرستان ها، استان مازندران و 10 شهر آن از وضعیت قرمز خارج شده اند!

به گزارش اختصاصی استناد نیوز، ضرب المثل آشنای «دم خروس را باور کنیم یا قسم حضرت عباس را» مصداق بارز حال روز این روزهای رنگ بندی کرونایی شهرستان های کشور بخصوص در استان مازندران است! درحالی که هفته گذشته استان مازندران و 10 شهر آن در وضعیت بسیار پر خطر قرمز قرار داشتند به یکباره در بروزرسانی جدید مورخ 2 بهمن ماه ورق برگشت و شهرهای قرمز این استان به زرد و نارنجی تبدیل شدند، اما آمارهای رسمی بیانگر شرایطی متفاوت هستند!

مهمترین معیار برای رنگ بندی شهرستان ها، تعداد بستری های روزانه و کل بستری های آن شهرستان به نسبت جمعیت می باشد، بنابراین نگاهی به آمار رسمی منتشر شده توسط مراجع ذی صلاح در 3 هفته اخیر خواهیم داشت.

 

18 دی ماه: پنج شهر قرمز و 17 شهر در وضعیت نارنجی

در این روز مطابق اعلام رسمی پنج شهر در استان مازندران وضعیت قرمز و سایر شهرها در وضعیت نارنجی قرار داشتند. آمار هفت روز منتهی به 18 دی ماه که بر اساس آن وضعیت شهرها بروزرسانی شد در جدول زیر آمده است

آمار بستری های کرونایی مازندران 18دیهمانطور که از جدول فوق مشخص شده است تعداد کل بیماران بستری جدید روزانه در یک هفته یک هزار و 558 نفر، تعداد بیماران بستری در روز 18 دی که وضعیت شهرها بروزرسانی گردید برابر با یک هزار 295 نفر و تعداد بیماران با شرایط حاد تنفسی 262 نفر بود.

 

25 دی ماه: ده شهر در وضعیت قرمز و 12 شهر نارنجی

 درحالی که در کل کشور وضعیت به رنگ زرد و آبی در آمده بود، رنگ قرمز بر پیکره استان مازندران خودنمایی می کرد، به نسبت هفته پیش از آن تعداد بستری های جدید کرونایی 179 نفر افزایش داشت و شرایط بسیار پر خطر در استان حکم فرما بود.

جدول بیماران بستری کرونایی مازندرانتعداد بیماران جدید بستری شده در سطح استان در مجموعه های تحت مدیریت دانشگاه های علوم پزشکی مازندران و بابل به یک هزار و 737 نفر رسید و در روز 25 دی ماه یک هزار و 435 نفر در بیمارستان های استان مازندران در بخش های کرونایی بستری بودند.

 

دوم بهمن ماه: هشت شهرستان در وضعیت زرد و 14 شهرستان نارنجی / یک جای کار می لنگد!

در جدیدترین بروزرسانی رنگ بندی شهرستان های کشور به یکباره تمام ده شهر قرمز کرونایی از وضعیت قرمز خارج و به رنگ زرد و نارنجی تغییر وضعیت دادند. در یک مقایسه ساده آمار بستری های جدید روزانه طی یک هفته و کل بستری های این روز با هفته های گذشته به یک تناقض بزرگ بر می خوریم!

آمار کرونا در این هفته نسبت به 2 هفته گذشته که استان و پنج شهرستان در وضعیت قرمز قرار داشتند صعودی بود، اما وضعیت رنگ بندی شهرستان ها قابل قیاس با هفته های گذشته نیست! تعداد بیماران جدید بستری شده در استان طی یک هفته منتهی به روز دوم بهمن، یک هزار و 593 نفر می باشد، یعنی بیش از آمار هفته منتهی به 18 دی ماه! همچنین در روز دوم بهمن که رنگ بندی شهرها بروزرسانی شد تعداد کل بیماران بستری کرونایی در مازندران یک هزار و 340 نفر بود، باز هم بیش از 2 هفته گذشته، متاسفانه مقایسه آمار بیماران بستری با وضعیت حاد تنفسی نیز نتیجه مشابهی می دهد.

لازم به ذکر است آمار جدول زیر نسبت به هفته گذشته که مازندران با ده شهر قرمز دست و پنجه نرم می کرد نیز تفاوت فاحشی ندارد و تنها حدود 8 درصد تعداد بستری ها کاهش داشته است.

وضعیت کرونایی شهرهای مازندران 2 بهمنبین آمارهای موجود با رنگ بندی های اعلام شده نوعی تناقض وجود دارد که لازم است مسئولان مربوطه در وزارت بهداشت، ستاد ملی و استانی کرونا، جهت تنویر افکار عمومی موضوع را به صورت شفاف برای مردم شرح دهند تا در آینده نیز شاهد مشارکت حداکثری مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی باشیم.

تنها نکته مثبت رنگبندی جدید، بازگشایی اصناف و از سرگیری کسب و کار مردم است که به عقیده بسیاری عمده این مغازه ها تاثیری در شیوع ویروس کرونا نداشته اند، اما مطابق آمارهای موجود شرایط کرونا در استان نسبت به هفته های گذشته بهتر نشده است و لازم است مردم نسبت به این موضوع آگاهی داشته باشند و با جدیت بیشتری پروتکل های بهداشتی را رعایت و از دورهمی های خانوادگی پرهیز نمایند.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار