پروتکل های بهداشتی رعایت نشود محدودیت ها شدید تر می شود / 120 روستای مازندران در وضعیت نارنجی کرونای\

 پروتکل های بهداشتی رعایت نشود محدودیت ها شدید تر می شود / 120 روستای مازندران در وضعیت نارنجی کرونای

  • کد خبر: 2111100867
  • چاپ
  • انتشار: 07 بهمن 1399 - 09:45

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران نسبت به وضعیت شیوع کرونا در روستاها هشدار داد و گفت: هم‌اکنون ۱۲۰روستای این استان در وضعیت الگوی رنگ‌بندی نارنجی کرونایی قرار دارند.


به گزارش استناد نیوز، دکتر قاسم اویس روز سه شنبه با بیان این مطلب، افزود: تمام این روستاها در ۱۴ شهرستان با وضعیت نارنجی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی این استان قرار دارند و این رنگ بندی نیز متناسب با بیماران قطعی کووید-۱۹ بستری در بیمارستان های این دانشگاه محاسبه شده است.
وی اضافه کرد: تمام محدودیت های کرونایی مربوط به رنگ‌بندی نارنجی شامل فعالیت واحدهای صنفی تا ساعت ۱۸ عصر و ممنوعیت ورود خودروهای با پلاک غیربومی و تردد شبانه از ساعت ۲۱ تا چهار بامداد، در همه این روستاها باید از سوی دستگاههای نظارتی اعمال شود.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران مسوول اصلی اجرای محدودیت ها در روستاها را دهیاران دانست و اظهارداشت: با هماهنگی دهیاران و مشارکت بهورزان این محدودیت ها در حال اجراست و با متخلفان نیز برخورد خواهد شد.
وی یکی از دلایل افزایش روستاهای با وضعیت نارنجی مازندران را ناشی از ازدیاد تردد در روستاها به دلیل برداشت محصولات کشاورزی دانست و گفت: نزدیک روستاها به شهرها و سرریز شدن جمعیت شهرهای با وضعیت قرمز که اکنون نارنجی شدند در مناطق روستایی و اجرای طرح شهید سلیمانی را از دیگر عوامل افزایش آمار بیماران کووید-۱۹ در روستاهای استان است.
دکتر اویس وضعیت رنگ بندی کرونایی این استان را به دلیل شناور بودن جمعیت و عادی انگاری برخی از افراد و مشاغل شکننده توصیف کرد و افزود: هر گونه سهل‌انگاری در رعایت پروتکل‌های بهداشتی می تواند بار دیگر محدودیت های شدیدتری را به این خطه شمال کشور تحمیل کند./ منبع ایرنا



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار