در بحث طرح محدوده بازنگری و حریم شهری ایستادگی می کنیم / 70 هزار متر حریم سیاه رود بازگشایی شد\
  • در نشست خبری شهردار قائمشهر با اصحاب رسانه مطرح شد؛

در بحث طرح محدوده بازنگری و حریم شهری ایستادگی می کنیم / 70 هزار متر حریم سیاه رود بازگشایی شد

  • کد خبر: 2111100881
  • چاپ
  • انتشار: 09 بهمن 1399 - 07:54

شهردار قائمشهر با اعلام اینکه در بحث طرح محدوده بازنگری و حریم شهری ایستادگی می کنیم، گفت: تاکنون 3 هزار هکتار به حریم شهر قائمشهر اضافه شد.

 به گزارش استناد نیوز، عباس صالح زاده در نشست با اصحاب رسانه در خصوص دفاع از حریم شهر و تلاش برای افزایش آن، گفت: نخستین بار برای بازنگری طرح جامع قائمشهر 3 هزار هکتار به حریم این شهر اضافه شد که این طرح کمتر از دو سال زمان برده است.

وی با اعلام اینکه از سال 77 کارخانه فرش ساوین به عنوان حریم شهر قائمشهر مصوب شده است، گفت : عده ای پا فشاری دارند و نمی گذارند تا حریم کارخانه فرش ساوین به شهر قائمشهر اضافه شود.

شهردار قائمشهر با طرح این سوال که چرا در این موضوع مقاومت می شود، افزود: مردم قائمشهر بدانند که این شهرداری در بحث طرح محدوده بازنگری و حریم شهری به شدت ایستادگی می کند.

صالح زاده دیگر طرح را بلند مرتبه سازی در این شهر اعلام کرد و گفت که مطالعه این طرح هم برای اولین بار در این شهر اجرایی شده است.

وی بیان کرد:  می خواهیم با برنامه و چشم انداز بلند مدت و قابل توسعه در بحث های صنایع، ساماندهی خودرو، نمایشگاه، بین راهی، ترافیک و غیره این شهر از دومین شهر پرتراکم کشور، به 6 یا هفتمین برسد.

شهردار قائمشهر

**بازگشایی 70 هزار متر حریم سیاه رود قائمشهر

شهردار قائمشهر با بیان اینکه در فاز اول 70 هزار متر از حریم رودخانه سیاه رود بازگشایی شده است، بیان کرد: در حال تهیه طرح کنار رودخانه ایی هستیم. البته درصدد هستیم تا از طریق نمایندگان برای این طرح از محل بازآفرینی مبالغی را جذب کنیم.

صالح زاده با اعلام اینکه در ایام الله دهه مبارک فجر امسال 31 دوربین پایش تصویری در این شهرستان به بهره برداری خواهد رسید، گفت: این طرح با هزینه ای بالغ بر 8.5 میلیارد به بهره برداری خواهد رسید وهمچنین برنامه داریم تا در سال آینده هم 4.5 میلیارد برای دوربین پایش تصویری اختصاص دهیم.

شهردار قائمشهر دیگر طرح قابل افتتاح در دهه مبارک فجر را احداث کانال هدایت آب سطحی از الغدیر به رودخانه تلار اعلام کرد و افزود: این طرح با هزینه ای بالغ بر 10 میلیارد تومان به بهره بردرای می رسد.

صالح زاده با اشاره به اینکه زیرگذر تقاطع غیرهمسطح مسجد الرسول در دهه مبارک فجر امسال به بهره برداری میرسد، تصریح کرد: این طرح هم با هزینه ای بالغ بر 7 میلیارد تومان به بهره بردرای خواهد رسید.

**هزینه 20 میلیارد تومانی آسفالت

صالح زاده گفت: بیش از 20 میلیارد تومان برای آسفالت و زیرسازی این شهر هزینه شده است.

وی میزان تولید زباله در شهر قائمشهر را 180 تن اعلام کرد و ادامه داد: زباله های روستاهای قائمشهر و شهر ارطه هم در سایت زباله قائمشهر دفن می شود.

شهردار قائمشهر با بیان اینکه محل دفن زباله یکی از دغدغه های این شهروندان بوده است، بیان کرد: برای حل این موضوع در حال احداث سایت لندفیل بهداشتی و کارخانه پردازش زباله هستیم که هر دو طرح در سازمان پسماند استان و سازمان شهرداری ها به تائید رسیده است.

صالح زاده با اعلام اینکه سایت لندفیل بهداشتی با چهار هزار متر مربع در آینده ای نزدیک به بهره برداری می رسد، گفت: برای سایت لندفیل در فاز اول 2.3 دهم میلیارد برای زمین و 4.7 میلیارد هم از محل اعتبارات دولتی هزینه شد که پیمانکار در حال فعالیت است.

وی بیان کرد: لندفیل یک بستر مناسب و نفوذناپذیر است که شیرابه را مدیریت و زهکش می کند.

** اشتغال زایی در پارک جنگلی تلار

شهردار قائمشهر با بیان اینکه پارک جنگلی تلار در حوزه های گردشگری، اشتغالزایی و اقتصادی موثر است، بیان کرد: در این پارک بیش از 22 کمپ اقامتی، 5 کیلومتر جاده سلامت،پیست دوچرخه سواری، مبلمان شهری، 13 مجموعه فروشگاهی، رستوران و غیره طراحی شده است.

صالح زاده با اشاره به اینکه این پارک تا پایان امسال به بهره بردرای می رسد، افزود: از خانواده هایی که غذاهای بومی و محلی تولید می کنند، میخواهیم تا برای کسب درآمد در این پارک مشغول به فعالیت شوند و شهرداری این فرصت را برایشان محیا می کند.

شهردار قائمشهر در پایان با بیان اینکه نصب تیر چراغ برق دکوراتیو 5 میلیارد و 500 میلیون تومان هزینه شده است، گفت: پایه گذاری خوبی در حوزه سرمایه گذاری در شورای دوره پنجم باایجاد کمیسیون سرمایه گذاری انجام گرفته که در شهرداری نیز با ایجاد معاونت سرمایه گذاری در تلاش است، تعداد سرمایه گذاران را در شهر افزایش دهیم تا اشتغال هم در قائمشهر روند صعودی داشته باشد، بسیاری از پروژه های بزرگ شهری که قابلیت انجام با بودجه شهرداری را ندارند با مشارکت سرمایه‌گذاران قابل انجام است.

شهردار قائمشهر



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار