شماره ملی جایگزین دفترچه تامین اجتماعی برای دریافت خدمات درمانی در مازندران\
  • نشست خبری مدیرکل تامین اجتماعی استان مازندران؛

شماره ملی جایگزین دفترچه تامین اجتماعی برای دریافت خدمات درمانی در مازندران

  • کد خبر: 2111100946
  • چاپ
  • انتشار: 21 بهمن 1399 - 14:11

از اول اسفندماه، صدور دفترچه تامین اجتماعی در استان مازندران همزمان با سراسر کشور متوقف خواهد شد و بیمه پردازان برای دریافت خدمات تنها به ارائه شماره ملی خود نیاز خواهند داشت

به گزارش استناد نیوز، سیدعلی اصغر محمودی مدیرکل تامین اجتماعی مازندران صبح سه شنبه ۲۱ بهمن در نشست خبری با اصحاب رسانه، گفت:مهمترین اتفاقی که در حوزه تامین اجتماعی امسال رخ خواهد داد، حذف دفترچه های تامین اجتماعی از اول اسفند می باشد که انقلابی بزرگ در این حوزه در چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به حساب می آید.

محمودی با اعلام اینکه از این پس ارائه خدمات درمانی به بیمه شدگان تامین اجتماعی با اعلام شماره ملی میسر خواهد بود، افزود: این اتفاق مهم می تواند جلو بسیاری از مفاسد و سوء استفاده ها از دفترچه های کاغذی را بگیرد.

وی با اشاره به هزینه های زیادی که برای تهیه دفترچه‌های تامین اجتماعی صرف می شود، ادامه داد: برای تامین کاغذ دفترچه ارز از کشور خارج می‌شود و یا باید درختان زیادی برای تامین کاغذ مورد نیاز داخل قطع شوند که با این انقلاب بزرگ در خدمات رسانی بیمه ای دیگر شاهد این مسائل نخواهیم بود.

مدیرکل سازمان تامین اجتماعی استان مازندران، دیگر تحول بزرگی که در سال 99 و در این سازمان رخ داد را طرحی با عنوان 3070 دانست و گفت: در این طرح 30 خدمت پر تقاضای تامین اجتماعی به صورت غیرحضوری ارائه خواهد شد و با این خدمات 70 میلیون بار مراجعه حضوری بیمه پردازان حذف خواهد شد.

وی با اشاره به تصمیمی مبنی بر عدم نیاز به تمدید اعتبار دفترچه ها از تابستان امسال،  افزود: با اجرای این طرح 40 میلیون بار مراجعه حضوری مردم برای ثبت اعتبار دفترچه درمانی به کارگزاری‌های تامین اجتماعی کاهش پیدا کرد.

محمودی در ادامه این نشست خبری با ارائه آماری از رشد و توسعه گستره پوشش بیمه ای و فعالیت سازمان تامین اجتماعی طی 42 سال گذشته خبر داد و گفت: مازندران در سال 57 حدود 90 هزار بیمه شده داشت که این رقم در سال 99 به 660 هزار نفر افزایش یافت و تعداد مستمری بگیران این سازمان در مازندران در این مدت از چهار هزار و 700 نفر به 155 هزار نفر رسیده است.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار