برگزاری نخستین جشنواره منطقه‌ای فیلم‌های ۱۰۰ ثانیه‌ای آب و انرژی/ ۳۱ فروردین‌ ۱۴۰۰ آخرین مهلت ارسال آثار\
  • همزمان با روز جهانی محیط زیست:

برگزاری نخستین جشنواره منطقه‌ای فیلم‌های ۱۰۰ ثانیه‌ای آب و انرژی/ ۳۱ فروردین‌ ۱۴۰۰ آخرین مهلت ارسال آثار

  • کد خبر: 2111100980
  • چاپ
  • انتشار: 03 اسفند 1399 - 17:26

مديركل روابط عمومي و اطلاع‌رسانی وزارت نيرو گفت: نخستین جشنواره منطقه‌ای فیلم‌های 100 ثانیه‌ای آب و انرژی با همکاری وزارت نیرو و دفتر منطقه‌ای یونسکو در تهران همزمان با روز جهانی محیط زیست برگزار می‌شود.

به گزارش  استناد نیوز، “صدیقه ببران” با اعلام اینکه نخستین جشنواره منطقه‌ای فیلم‌های ۱۰۰ ثانیه‌ای آب و انرژی با همکاری وزارت نیرو و دفتر منطقه‌ای یونسکو در تهران همزمان با روز جهانی محیط زیست برگزار می‌شود در خصوص جزئیات و اهداف برگزاری نخستین جشنواره منطقه‌ای فیلم‌های ۱۰۰ ثانیه‌ای آب و انرژی اظهار کرد: این جشنواره منطقه‌‌ای با شعار محوری “۱۰۰ ثانیه برای آب و انرژی” با همکاری دفتر منطقه‌ای یونسکو در تهران و وزارت نیرو برای نشان‌دادن اهمیت موضوع انرژی در شرایط فعلی جهان اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به اهداف این جشنواره یادآور شد : وزارت نیرو این جشنواره را با هدف آگاهی بخشی در خصوص اهمیت مدیریت مصرف آب و انرژی در جهت حفظ محیط زیست، تبیین نقش بهره‌برداری بهینه از منابع آب و انرژی در توسعه پایدار، ترغیب جامعه به مدیریت مصرف آب و انرژی در زمان بحران‌های فراگیر، آشنایی با نحوه تولید، انتقال و توزیع انرژی، آشنایی با جمع‌آوری استحصال، فرآیند انتقال، تصفیه و توزیع آب به مرحله اجرا رسانده است.
مدیرکل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت نیرو افزود: پنج محور اعلام شده برای جشنواره شامل “ارزش زیست محیطی آب و انرژی”، “ارزش اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی آب و انرژی”، “تغییر اقلیم، آب و انرژی”، “نقش رسانه در آموزش و مدیریت مصرف بهینه آب و انرژی” و “دسترسی به آب سالم و انرژی پایدار” مورد توجه قرار گرفته که به مقتضای علاقه بتوانند آثار موردنظر را برای جشنواره ارسال کنند.
ببران افزود: شعار محوری این جشنواره منطقه‌‌ای یعنی «۱۰۰ ثانیه برای آب و انرژی» نیز متناسب با گرامیداشت روز جهانی محیط زیست انتخاب شده و این جشنواره با حمایت چند سازمان و نهاد ملی و منطقه‌ای همچون دفاتر یونسکوی افغانستان و پاکستان، شورای تحقیقات منابع آب پاکستان، سازمان فیلم افغان، انجمن سینمای جوان ایران، اداره کل ارشاد اسلامی استان تهران، شرکت‌های مادرتخصصی زیرمجموعه وزارت نیرو و آبفای استان اصفهان برگزار خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان با تولید آثار هم‌راستا با اهداف جشنواره از کشورهای حوزه دفتر منطقه‌ای یونسکوی تهران (افغانستان، ایران، پاکستان و ترکمنستان) می‌توانند در جشنواره شرکت کنند.
رئیس این جشنواره منطقه‌ای همچنین با بیان اینکه فیلم‌های تولیدی به شرط آنکه در جشنواره بین‌المللی دیگری تاکنون به نمایش در نیامده باشند می‌توانند در جشنواره شرکت کنند، یادآور شد: فیلم‌های تولیدی در سه قالب داستانی، مستند و پویانمایی با حداکثر زمان ۱۰۰ ثانیه در جشنواره شرکت داده می‌شوند.
ببران در پایان در خصوص نحوه ارسال آثار برای این جشنواره یادآور شد: شرکت در این جشنواره ملی برای عموم آزاد بوده و علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را تا ۳۱ فروردین‌ سال‌آتی با کیفیت مناسب به صورت فایل الکترونیک با فرمت MP4 از طریق لینک موجود در سایت جشنواره به آدرس‌های www.100-we.com و https://100-we.com بارگذاری کنند.

 



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار