رد صلاحیت برخی چهره های مطرح انتخابات شوراهای شهر در مازندران / برخورد قاطع هیات نظارت با اعمال نفوذ افراد\
  • اختصاصی استنادنیوز؛

رد صلاحیت برخی چهره های مطرح انتخابات شوراهای شهر در مازندران / برخورد قاطع هیات نظارت با اعمال نفوذ افراد

  • کد خبر: 2111101042
  • چاپ
  • انتشار: 08 فروردين 1400 - 13:16

فرایند بررسی صلاحیت کاندیداهای انتخابات شورای شهر با جدیت و سختگیری قانونی درحال انجام می باشد و براساس شنیده ها صلاحیت تعدادی از کاندیداهای مطرح در مرحله اول بررسی ها مورد تایید قرار نگرفته است

به گزارش استناد نیوز، مطابق با تقویم انتخابات شوراهای شهر، روز شنبه مورخ 7 فروردین 1400، نتیجه استعلام سوابق داوطلبان انتخابات شوراهای شهر، توسط مراجع مربوطه طبق تبصره 2 ماده 49 قانون و ماده 50 آیین نامه اجرایی شهر اعلام شد.

بر اساس شنیده های خبرنگار استناد در این مرحله صلاحیت تعدادی از چهره های سرشناس انتخابات که بعضا عضو فعلی شورای شهر نیز هستند، احراز نشده است، به نظر می رسد مسئولین مربوطه در بررسی صلاحیت کاندیداها با جدیت وارد عمل شده اند تا دیگر شاهد اتفافات تلخ و فسادهای شکل گرفته در شوراهای گذشته نباشیم.

از طرفی دیگر مطابق صحبت های سردار سعادتی نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی و رئیس هیات نظرات بر انتخابات شوراهای شهر و روستای  استان مازندران؛ این هیات در بررسی صلاحیت ها علاوه بر استعلامات 6 گانه، در این دوره نظارت استصوابی را نیز در دستور کار دارد و وظیفه تحقیقات در خصوص کاندیداها  را بر عهده یکی از دستگاه های اطلاعات و یا سازمان اطلاعات سپاه سپرده خواهد شد.

با توجه به اظهار نظر صریح مهدی سعادتی، تمام راه های نفوذ و توصیه پذیری از بیرون جهت تایید کاندیداهای متخلف بسته شده است و با مسئولینی که در خصوص تایید صلاحیت کاندیدایی رایزنی نمایند برخورد قانونی صورت خواهد گرفت، موضوعی که در دوره های گذشته برخی کاندیداها به آن دل خوش بودند!

این سختگیری در بررسی صلاحیت کاندیداها در صورتی که رنگ و بوی سیاسی به خود نگیرد بسیار لازم و ضروری است، چرا که عملا نهاد شورای شهر نباید سیاسی باشد، کاندیداهای رد صلاحیت شده با رویکرد جدید نمی توانند امید زیادی به تایید صلاحیت در مراحل آینده داشته باشند، مگر در صورتی که سندی روشن مبنی بر رد نظر مراجع 6 گانه ارائه نمایند.

برخورد قانونی و رد صلاحیت افرادی که تخلفاتی در کارنامه خود دارند و بستن راه های اعمال نفوذ برای تایید صلاحیت این افراد بسیار امیدوار کننده است و گروه رسانه ای استناد نیز در ادامه این روند تحقق وعده ها را به نظاره خواهد نشست.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار