بلاتکلیفی ۶۰هکتار از روستای اسفندان از بعد انقلاب/انتخاب روستای اسفندان به عنوان روستای موفق در کاشت نهال\

بلاتکلیفی ۶۰هکتار از روستای اسفندان از بعد انقلاب/انتخاب روستای اسفندان به عنوان روستای موفق در کاشت نهال

  • کد خبر: 2111101052
  • چاپ
  • انتشار: 14 فروردين 1400 - 11:17

رئیس شورای اسلامی روستای اسفندان از توابع بخش رودپی شمالی ساری با اعلام اینکه ۶۰ هکتار از اراضی این روستا از بعد انقلاب همچنان دراخذ سند در بلاتکلیفی قرار دارند، گفت:اقدامات مثبت زیادی دراین روستا صورت گرفته است ودر سال گذشته بعنوان روستای موفق و برتر در امر نهال کاری انتخاب شده است.

 

شعبان حبیبی روز شنبه در گفت و گو با سایت خبری استناد نیوز بزرگترین پروژه ی  این روستا را اجرای عقب نشینی برای طرح هادی روستایی بیان کرد و گفت: برای انجام این کارمبلغ ۳۰۰میلیون تومان هزینه شده است.

وی با اشاره به اینکه ساختمان شورا درگذشته  ساختمان مخروبه حمام قدیمی بوده است، افزود: این ساختمان درسال۹۶با زیربنای ۹۰متروبا مبلغ ۶۳میلیون تومان بازسازی واحداث شده است.

رئیس شورای روستای اسلامی روستای اسفندان با اعلام اینکه درسال ۹۷تعداد۱۹دوربین مداربسته ی پلاک خوان ونظارتی درروستا نصب وراه اندازی شده است، اظهارداشت: ۱۱۲میلیون تومان برای اجرای این پروژه هزینه شده است ودرسال جاری دو دوربین مداربسته ی دیگرنیزنصب خواهد شد.

حبیبی خاطرنشان کرد: بیش از ۴۰ سال از لایروبی کانال عمومی روستا می گذشت ، که  بعد ازسیل مخرب سال ۹۷با همکاری امورآب، بخشداری، فرمانداری وشورای روستا لایروبی آن انجام شده ونصب دریچه ی کنترل سیلاب نیزدرحال انجام است.

وی با اشاره به اینکه بیش از۲کیلومترفیبرنوری مخابرات باهزینه ۳۸میلیون تومان نصب شده است، اظهارداشت:یکی ازمشکلات عمده ی این روستا شکستگی لوله های آب شرب است ومتاسفانه هرساله  ۱۵درصد درآمد شورا ودهیاری صرف تعویض لوله های شکسته می شود.

روستای اسفندان

وی تصریح کرد: یک کیلومترتعویض لوله ی آب انجام شده است وبیش از ۱۰۰۰مترلوله برای تعویض و بازسازی لوله های آب شرب دراختیارداریم.

رئیس شورای اسفندان ادامه داد: بعدازعقب نشینی های صورت گرفته برای اجرای طرح هادی حالا باید منتظر جابجایی تیرهای چراغ برق، مخابرات،علمک های گاز و کنتور آب توسط دستگاههای اجرایی ذیربط  باشیم .

وی با اشاره به اینکه در سال ۹۸ بیش از ۷۰۰متر از نهرهای آب شالیزاری بتن ریزی شده است، افزود: امسال ۲۵۰ متر کار بتن ریزی انجام شده است و تاکنون برای اجرای این طرح یک صد میلیون تومان توسط شورای روستای اسفندان هزینه شده است.

حبیبی با اعلام اینکه در سیل اواخر سال ۹۷ به ۳ توربین نصب شده روستا خسارت سنگینی وارد شده است، گفت:تا کنون ۷۰ میلیون تومان برای بازسازی این توربین ها هزینه شده است.

وی در ادامه به وجود ۱۰۰ هکتار آب بندان روستا اشاره کردوگفت: این آب بندان علاوه بر آبیاری اراضی شالیزاری ، کار پرورش ماهی انجام ودرآمد حاصل از آن به صورت مشارکتی در۳ روستا هزینه می شود.

روستای اسفندان

حبیبی تصریح کرد:آببندان روستانسبت به دیگرآببندان های روستاهای هم جواردرمکان پرتی واقع شده است چراکه ازاطراف محاصره شده وهیچ نشر آبی ازروستاهای دیگرواردآبندان روستا نمیشود،که برای حل این مشکل به دنبال تخصیص بودجه برای  احداث ایستگاه پمپاژ هستیم.

رئیس شورای اسفندان اظهارداشت: سازمان ورزش و جوانان درخصوص کارهای اداری  طرح و نقشه سالن ورزشی به مدت  ۶ ماه در اجرای طرح وقفه  ایجاد کردند، که با تلاش و رایزنی های لازم، نقشه های مورد نظر  اصلاح و نقشه کاملتر با گنجایش بیش از یک هزار و ۴۵۵ متر مربع تهیه شد.

وی ادامه داد:طبق توافقات فی مابین شورای محل و شرکت آرین سینا مقررشد ۵۰ درصد هزینه اجرایی طرح توسط این شرکت انجام شود و مابقی هزینه توسط وزارت ورزش و سازمان برنامه و بودجه تخصیص یابد و انشالله با هماهنگی مسئولین استان در چند روز آینده کلنگ زنی  طرح به زمین زده خواهد شد.

حبیبی با اشاره به اینکه۶۰هکتارازاراضی این روستا از بعد انقلاب همچنان دربلاتکلیفی قراردارند،گفت:متاسفانه ارگان های ذیربط هیچ اقدام خاصی برای دلگرمی مردم انجام ندادند و ما همچنان پیگیر اخذ سند برای این زمین ها هستیم.

وی یادآور شد: تابلوهای ورودی روستا مزین به تمثال شهدای گرانقدر توسط شورا و دهیاری روستای اسفندان نصب شده است .

روستای اسفندان

درادامه این گفت وگو دهیارروستای اسفندان جمعیت روستا رایک هزارو۲۰نفرو۳۰۰خانواربیان کرد و گفت : حدود ۴کیلومترازطرح هادی روستا انجام شده است وادامه ی کاردرسال جاری پیگیری می شود.

امیداصغری بااعلام اینکه این روستا به عنوان روستای موفق درنهال کاری انتخاب شده است،اظهارداشت :درسال گذشته ۸ هزاراصله نهال درسطح روستا کاشته شده است.

وی بااشاره به اینکه نقشه ی بازنگری طرح هادی روستای اسفندان بامشارکت بنیادمسکن دراردیبهشت ماه سال جاری انجام می شود،افزود:مهمترین مشکل حال حاضرروستاهای استان مازندران بحث جمع آوری زباله ها بوده وروستای ما نیز حدود۳ماه است بعد ازممانعت منطقه ی تلمادره در دفن زباله ها، همچنان دربلاتکلیفی قرارداردواکنون زباله هادرزمین خالی روستا که دیگرظرفیتی ندارد،دپومیشود.

اصغری بیان کرد:درگذشته ۷کارخانه تولیدآسفالت استان  راانجام میدادند اما درحال حاضردوکارخانه مشغول به فعالیت اند که تنها به شهرداری هاواداره راه خدمات می دهند وما برای آسفالت روستا با مشکل مواجه هستیم .

 دهیارروستای اسفندان بابیان اینکه ۲۰ارگان ،شرکت وکارخانه حوالی روستای ماقراردارند،خاطرنشان کرد:متاسفانه هیچ مساعدتی مبنی براشتغال جوانان این روستا صورت نگرفته است، جزشرکت آرین سیناکه تعدادمحدودی ازجوانان  روستای اسفندان رامشغول به کارکرده است.

اصغری یکی ازدغدغه های شورا ودهیاری ها رادرسال گذشته سهمیه ی سوخت ونفت سفید بیان کرد وافزود:هرساله برای دریافت سهمیه ی کشاورزان بامشکل مواجه هستیم، که به نظر بنده این مشکل مربوط به اداره ی امورآب استان می باشد.

دهیار روستای اسفندان با اشاره به اینکه زمین وساخت خانه بهداشت توسط خیرین واهالی روستا انجام شده است ،گفت: بناداشتیم داخل محوطه ی ‌خانه بهداشت وسیله های ورزشی برای بانوان روستانصب کنیم ،که این مسئله بامخالفت دانشگاه علوم پزشکی همراه شد واین موجب نارضایتی اعضای شورا واهالی روستاشده است.

اصغری درپایان بیان کرد:دراطراف تپه ی تاریخی روستا چندسکوی تفریحی (آرامش)برای اوقات فراغت اهالی وگردشگران احداث شده است.

روستای اسفندان



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار