نخستین لندفیل بهداشتی مازندران یک گام تا بهره برداری\

نخستین لندفیل بهداشتی مازندران یک گام تا بهره برداری

  • کد خبر: 2111101089
  • چاپ
  • انتشار: 31 فروردين 1400 - 09:55

شهردار قائمشهر از بهره برداری نخستین لندفیل بهداشتی مازندران در این شهرستان در آینده ای نزدیک خبر داد.


به گزارش استناد نیوز، عباس صالح زاده در تشریح این پروژه گفت: طرح ساماندهی اصولی زباله یا لندفیل بهداشتی از سال 1389 با مصوبه شورای اسلامی شهر قائمشهر و اقدامات کارشناسی و تائید سازمان های شهرداری های کشور و محیط زیست و پسماند آغاز شد فاز نخست آن در زمینی به مساحت حدود چهار هکتار اجرایی شد.
او افزود: با انجام زیرساخت های لازم عملیات نخستین سلول لندفیل بهداشتی با 10 متر ارتفاع تکمیل و نهایی شد و با بهره برداری آن 40 هزار مترمکعب زباله در این مکان دفن بهداشتی خواهد شد.
شهردار قائم شهر، نفوذ ناپذیری شیرآبه ها ناشی از زباله ها به بسترخاک و چشمه ها و چاه ها و جلوگیری از ورود آن به رودخانه تلار و نبود زباله ها در منظر عمومی و جلوگیری از انتقال بوی نامناسب زباله به شهر قائمشهر و روستاهای همجوار را از مزیت ها و آثار مثبت اجتماعی و زیست محیطی طرح لندفیل بهداشتی زباله در قائمشهر برشمرد.
صالح زاده، خط پردازش زباله را دیگر حلقه زنجیره پروژه ساماندهی زباله یا لندفیل بهداشتی در قائمشهر نام برد که نخستین سری تجهیزات برای نصب درسالن های خط پردازش زباله به محل پروژه رسیده است.
ایشان یادآورد شد با احداث دوخط پردازش زباله به ظرفیت 500 تن 40 تا 60 درصد زباله های ورودی پس از جداسازی و کاهش حجم وارد سلول دفن زباله یا لندفیل بهداشتی می شوند.
شهردار قائمشهر اعتبارات پروژه های لندفیل بهداشتی و خط پردازش زباله این شهر را بیش از 28 میلیارد تومان اعلام کرد که بخش عمده آنها از محل اعتبارات دولتی و مابقی از بودجه شهرداری قائمشهر تامین شده است.
صالح زاده، ایجاد کارخانه کمپوست و تصفیه شیرآبه ها را حلقه های تکمیلی طرح ساماندهی بهداشتی زباله در قائمشهر اعلام کرد و گفت که با اجرای کامل آنها مشکل دیرینه پسماند قائمشهر که روزانه 200 تن و در ایام تعطیلات تا 300 تن زباله تولید می شود، برطرف خواهد شد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار