پیوستن دو شهر مازندران به شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر ایران\

پیوستن دو شهر مازندران به شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر ایران

  • کد خبر: 2111101105
  • چاپ
  • انتشار: 06 ارديبهشت 1400 - 13:31

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران از انتخاب دو شهر مازندران به عنوان شهرهای برگزیده شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر ایران خبر داد.


به گزارش استناد نیوز، مراسم پایانی و معرفی شهرهای برگزیده نخستین دوره طرح شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر ایران بعد از ظهر دیروز به صورت مجازی و با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد که در بین ۶۰ شهر برگزیده کشور در ۹ محور فرهنگ و هنر، نام دو شهر از مازندران نیز قرار دارد.
شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر ایران طرحی است که از سوی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طراحی شده و هدف آن شناسایی ظرفیت‌های فرهنگی و هنری در سراسر کشور و ایجاد ارتباط بین مناطق دارای استعدادهای فرهنگی و هنری است.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران ضمن تبریک به اهالی فرهنگ و هنر مازندران بابت درخشش در نخستین دوره طرح شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر ایران، اظهار کرد: از بین ۳۶۷ شهر که پس از انتشار فراخوان این طرح در سال ۱۳۹۸ برای شرکت در آن و عضویت در شبکه شهرهای خلاق اعلام آمادگی کرده بودند ۱۴۳ شهر مجاز به حضور در مرحله نهایی شدند که هشت شهر از مازندران در بین نامزدها حضور داشتند و در بررسی نهایی نیز دو شهر نوشهر و بابلسر از این استان با نظر هیأت داوران در بین ۶۰ شهر برگزیده کشور قرار گرفتند.
عباس زارع افزود: نوشهر در محور مد و لباس همراه با شهرهای پیرانشهر از آذربایجان غربی، آق‌قلا از گستان، اوز از فارس و جیرفت از کرمان در شبکه مد و لباس شهرهای خلاق قرار گرفت و بابلسر نیز در محور هنرهای تجسمی همراه با شهرهای کرمان، شیراز، یزد، اردبیل، قم، قزوین، گرگان، جوانرود از کرمانشاه، نهبندان از خراسان جنوبی و خوی از آذربایجان غربی به عنوان یکی از شهرهای شهرهای شبکه خلاق هنرهای تجسمی کشور معرفی و انتخاب شد.
به گفته این مسئول از مازندران شهرستان گلوگاه در بخش موسیقی، شهرستان‌های آمل، قائمشهر و نور در بخش ادبیات، شهرستان نوشهر در بخش مد و لباس و سه شهرستان بابلسر، محمودآباد و تنکابن در بخش هنرهای تجسمی هشت نامزد مرحله نهایی نخستین دوره طرح شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر ایران بودند.
زارع خاطرنشان کرد: به موازات همراهی با سایر شهرستان‌های استان که هر کدام در بخش‌های مختلفی توانمندی‌های خاصی دارند، تلاش می‌کنیم که با برنامه‌ریزی‌های مدون از فرصت حضور این دو شهرستان در شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر ایران برای معرفی استعدادها و توانمندی‌های هنرمندان موفق مازندران استفاده شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران افزود: در تمام شهرستان‌های مازندران اعم از شهرها و روستاها استعدادهای هنری متعددی وجود دارد که به کارگیری توان و ایده‌های آن‌ها در یک زنجیره مشخص می‌تواند به رونق اقتصاد هنر در استان کمک کند. امیدواریم که این فرصت در مازندران از سوی خود هنرمندان و مسئولان مرتبط در شهرستان‌ها جدی گرفته شود.
شناسایی ظرفیت‌های فرهنگی و هنری در شهرها و مناطق جغرافیایی ایران با نگاه آمایش سرزمینی و ایجاد شبکه‌هایی برای تعریف همکاری‌ها و برنامه‌های مشترک میان شهرها مهم‌ترین هدف معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در اجرای این طرح است. این طرح با محوریت معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با مشارکت نهادها و دستگاه‌های فعال فرهنگی و هنری در حوزه شهری از جمله سازمان شهرداری و دهیاری‌های کشور، وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و کمیسیون ملی یونسکو در حال اجراست. / منبع ایرنا



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار