ردپای مردسالاری در ائتلاف های سیاسی انتخابات شورای شهر در مازندران\
  • اختصاصی استنادنیوز؛

ردپای مردسالاری در ائتلاف های سیاسی انتخابات شورای شهر در مازندران

  • کد خبر: 2111101146
  • چاپ
  • انتشار: 21 ارديبهشت 1400 - 18:51

برخی لیست های ائتلافی انتخابات شورای شهر در مازندران که تخصص افراد را فدای منافع حزبی و سیاسی خود کرده اند حضور بانوان را ولو اینکه دارای تخصص هایی انکارناپذیر باشند در شورای شهر تاب نمی آورند.

به گزارش استناد نیوز حدود 50 درصد از جمعیت کشور را بانوان تشکیل می دهند، این بخش بزرگ از جامعه امروزه با فاصله معناداری نسبت به مردان در مدیریت شهری نقش ایفا می کنند، بطوری که در بسیاری از شهرهای مازندران این نقش به صفر میل پیدا کرده است.

برای دستیابی به توسعه پایدار شهری لازم است مشارکت آحاد مردم جلب شود و یکی از راه های جلب این مشارکت انتخابات شورای شهر و فراهم نمودن فضایی برای حضور بانوان متخصص و توانمند در انتخابات پیش رو و شورای شهر آتی می باشد.

متاسفانه آن چه که از لیست های انتخابات شورای شهر در شهرهای مختلف استان مازندران بر می آید نگاه صرف سیاسی به انتخابات شورای شهری است که ماهیتی غیر سیاسی دارد، در این نگاه سیاسی که به نوعی مردسالاری آمیخته شده است، زنان نقش بسیار کمرنگی خواهند داشت.

شورای شهر به عنوان یک عنصر از مجموعه مدیریت شهری نقش مهمی در زندگی شهروندان ایفا خواهد کرد، بانوان در پذیرش مسئولیت ها و مدیریت در عرصه های مختلف ملی توانمندی خود را نشان داده اند، اما در مازندران ائتلاف های سیاسی در معرفی اعضای لیست، تخصص و توانمندی نیمی از جامعه را نادیده گرفته و در عمل فضای رقابت را برای بانوان محدود کرده اند تا در یک رقابتی نابرابر به نوعی ستیز با بانوان برای حذف آنها بپردازند.

ائتلاف هایی که بعضا تخصص و کارایی افراد را نیز فدای منافع سیاسی احزاب متبوع خود کرده اند، بعضا با نگاهی افراطی، زنان را ولو دارای تخصص هایی غیر قابل انکار، تنها مناسب مدیریت در منزل می پندارند و حمایت از بانوان تنها در همایش های فرمایشی احزاب و شعارهای کلیشه ای کاندیداهای سیاسی انتخابات شورای شهر محدود می شود، تفکری که در عصر امروزی باید از آن بیم داشت.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار