کلنگ اولین مرکز کامل پرورش ماهیان خاویار در سیمرغ به زمین زده شد\

کلنگ اولین مرکز کامل پرورش ماهیان خاویار در سیمرغ به زمین زده شد

  • کد خبر: 2111101147
  • چاپ
  • انتشار: 22 ارديبهشت 1400 - 15:33

عملیات اجرایی صنایع تبدیلی و تکمیلی پروژه زنجیره فوق پیشرفته ماهیان خاویار روز چهارشنبه با حضور استاندار مازندران ، مسئولین استانی و شهرستانی در شهرستان سیمرغ آغاز شد.

 

به گزارش استناد نیوز ، فرماندار شهرستان سیمرغ در این مراسم، افزود: طرح صنایع تبدیلی و تکمیلی پروژه زنجیره فوق پیشرفته ماهیان خاویار با هزینه ای بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان و با سرمایه گذاری بخش خصوصی آغاز شده است.

مجتبی حبیب نژاد روشن با اعلام اینکه در این پروژه عملیات اجرایی چندین طرح آغاز شده است، گفت که عملیات اجرایی احداث گلخانه آکوآپونیک با هزینه ۱۱۸ میلیارد تومان و تولید ۴ هزار و ۵۵۰ تن و اشتغالزایی ۴۲ نفر آغاز شده است.

وی دیگر طرحی که امروز عملیات اجرایی آن آغاز شده است را کارخانه خوراک پلت آبزیان با سرمایه ۱۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و میزان تولید ۲۲ هزار تن و اشتغال ۳۶ نفر در آینده ای نزدیک اعلام کرد.

فرماندار شهرستان سیمرغ با بیان اینکه عملیات اجرایی کارخانه تولید کود ارگانیک از فضولات ماهی با میزان تولید ۱۵ هزار تن در سال و سرمایه گذاری ۱۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان آغاز شده است، افزود :  عملیات اجرایی زنجیره تولید ماهیان خاویار هم با سرمایه گذاری ۲۶۰ میلیارد تومان و تولید خاویار ۱۰ تن در سال آغاز شده است که در این طرح هم ۶۰ نفر مشغول به فعالیت می شوند.

حبیب نژاد بیان کرد: عملیات اجرایی نیروگاه گازی cchp 6 مگاواتی با هزینه 760 میلیارد ریال و میزان تولید 6 مگاوات در ساعت و اشتغال زایی 12 نفر دیگر طرحی بود که آغاز شده است.

 تحول اساسی در کشاورزی سیمرغ

فرماندار سیمرغ همچنین با اعلام اینکه بیش از ۹۰ درصد جمعیت این شهرستان در حوزه کشاورزی فعال هستند ، گفت : طی چند سال اخیر با حمایت های صورت گرفته اقدامات موثری در حوزه کشاورزی شهرستان صورت گرفته که یکی از این اقدامات تجهیز و نوسازی تسطیح اراضی کشاورزی در سطح یکهزار و ۸۰۰ هکتار بوده است.

وی با اشاره به اینکه تا قبل از سال ۹۳ اعتبارات تجهیز و نوسازی لاینینگ، ایستگاه پمپاژ، جاده بین مزارع ۳۴ میلیارد تومان بود ، افزود : از سال ۹۳ تاکنون بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان در بخش کشاورزی شهرستان در حوزه زیربنایی هزینه شده است.

حبیب نژاد یکی از دغدغه های استاندار مازندران را کشت مکانیزه اعلام کرد و گفت : از مجموع سه هزار و ۱۰۰ هکتار اراضی شالیزاری شهرستان خوشبختانه ۲ هزار و ۷۰۰ هکتار به صورت مکانیزه کشت می شود در حالی که قبل از سال ۹۳ تنها ۱۱۰ هکتار کشت مکانیزه داشتیم.

وی  با بیان اینکه در گذشته وسعت گلخانه در سیمرغ هفت هکتار بود ، افزود : هم اکنون کشت گلخانه ای در این شهرستان به ۵۰ هکتار رسیده است و در کنار آن ۱۰۰ طرح گلخانه ای هم اکنون در دستور کار است.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار