عابدین نقیبی؛ لزوم توزیع عادلانه ثروت شهری در مناطق کمتر برخوردار ساری\

عابدین نقیبی؛ لزوم توزیع عادلانه ثروت شهری در مناطق کمتر برخوردار ساری

  • کد خبر: 2111101180
  • چاپ
  • انتشار: 02 خرداد 1400 - 18:14

فعال اجتماعی شهر ساری با اشاره به ضرورت توزیع عادلانه ثروت در مناطق کم تر توسعه یافته حاشیه شهر ساری، گفت: سال هاست تمرکز شهرداری ساری بر توسعه و اجرای پروژه های عمرانی در هسته مرکزی شهر بوده است که باید به این رویه پایان داد.

مهندس عابدین نقیبی در گفت و گو با استناد نیوز افزود: لازم است در مجموعه مدیریت شهری سازوکاری در نظر گرفته شود تا در یک برنامه ریزی مدون کوتاه، میان مدت و بلند مدت شاهد تغییر بافت فرسوده شهری در مناطق حاشیه ای شهر ساری باشیم.

وی یکی از راهکارهای عملی شدن این مهم در شهر ساری را سیاست های تشویقی توسط شهرداری دانست و ادامه داد: در کنار تخصیص درصد بیشتری از بودجه شهری به مناطقی که سالیان طولانی مورد بی توجهی یا کم توجهی مسئولین قرار گرفته اند، میتوان با اعطای مجوزهایی در چهارچوب قانون و جلب مشارکت شهروندان در چنین مناطقی زمینه ساز توسعه شد.

مهندس عابدین نقیبی با اشاره به فواید تمرکز زدایی امکانات از هسته مرکزی شهر ساری، گفت: در بسیاری از مناطق محروم ظرفیت بزرگی برای ایجاد مجموعه های تفریحی، ورزشی و تجاری وجود دارد که ضمن ایجاد ارزش افزوده در آن مناطق، بطور غیر مستقیم بسیاری از معضلاتی که هم اکنون در شهر ساری با آن مواجه هستیم را تحت تاثیرات مثبت قرار خواهد داد، از جمله معضل ترافیک که با تمرکز زدایی می تواند بسیاری از مراجعات خودرویی در مرکز شهر را کاهش داد.

نقیبی ادامه داد: توسعه مناطق کمتر برخوردار شهر به نوعی می تواند با افزایش دریافتی عوارض به عنوان منبع مهم درآمد شهرداری ها موجب افزایش درآمد پایدار شهر نیز گردد و منافع مردم و شهر توامان تامین خواهد شد.

فعال اجتماعی و اقتصادی شهر ساری جذب سرمایه گذار برای انجام پروژه های شهری را از مسائل مهم در اوضاع اقتصادی کنونی شهرداری دانست و گفت: باید شرایطی محیا شود تا سرمایه گذاران برای آوردن سرمایه خود به شهر ساری احساس امنیت نمایند، ساری مرکز استان مازندران است و با توجه به موقعیت جغرافیایی و امکانات خدادادی که در منطقه وجود دارد، می تواند برای بسیاری از سرمایه گذاران جذاب باشد، اما برای استفاده از این ظرفیت لازم است یک همدلی در بین مسئولین شهری و استانی ایجاد و آرامش در شهر حکم فرما شود.

مهندس عابدین نقیبی در پایان گفت: به نظر می رسد بسیاری از پروژه هایی که با ورود سرمایه گذاران در ساری اجرا خواهند شد توانایی اجرا در حاشیه شهر را دارا باشند، تنها لازم است بدون شعارهای زیبا و عوام فریبانه، در عمل عزمی راسخ برای توسعه متوازن شهر در تصمیمات مسئولین شهری و استانی دیده شود.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار