کمبود فضاها و امکانات تفریحی در ساری بخصوص برای بانوان بیداد می کند\
  • یادداشت مهندس عابدین نقیبی؛

کمبود فضاها و امکانات تفریحی در ساری بخصوص برای بانوان بیداد می کند

  • کد خبر: 2111101189
  • چاپ
  • انتشار: 07 خرداد 1400 - 13:24

یکی از مهمترین مصادیق توسعه شهری بهبود کیفیت زندگی شهروندان است که این مهم بدون در نظر گرفتن مراکز خدمات رفاهی، ورزشی و تفریحی و توجه به ابعاد فرهنگی، در شهر ساری محقق نخواهد شد.

مهندس عابدین نقیبی فعال اجتماعی و اقتصادی شهر ساری در یادداشتی با اشاره به کمبودهای مرکز استان مازندران  برای رفع نیازهای فرهنگی، ورزشی و تفریحی بخصوص برای بانوان شهر نوشت:

افزایش سرانه فضای ورزشی، فضای سبز و افزایش مکان های تفریحی مانند شهربازی ها، سالن های تئاتر و سینما در شهر ساری به شدت احساس می شود اما وقتی قصد صحبت درخصوص فضاهایی مناسب برای تفریح بانوان داریم باید از نوعی فقر مطلق سخن به میان آورد.

متاسفانه در شهر ساری جهت تامین اوقات فراغت و ایجاد فضاهای ورزشی مختص بانوان اقدام موثری صورت نگرفته است در حالی که در بسیاری از شهرهای هم سطح ساری با درک اهمیت چنین فضاهایی در سلامت بانوان و جلوگیری از پوکی استخوان و آسیب های دیگری که به دلیل کمبود دریافت نور خورشید در بانوان شایع است، تدابیری اندیشیده و گام های خوبی نیز برداشته شده است.

عملا امکان ایجاد توسعه در هیچ شهری بدون در نظر گرفتن نیازهای نیمی از جامعه شهری و افزایش کیفیت زندگی بانوان وجود نخواهد داشت، همانطور که باید به صورت عمومی نیازهای تفرحی، ورزشی و هنری شهر را با هدف ایجاد شادابی و نشاط رفع نمود، شهر ساری برای این منظور به مکان هایی مختص بانوان نیز نیازمند است.

در نگاه اول شاید با توجه به وضع موجود اقتصادی شهرداری، اجرای چنین طرح هایی عملی به نظر نیاید اما شهرداری ها برای انجام پروژه ها نباید وابستگی کامل به درآمدهای متعارف داشته باشند، برای نمونه می توان در انجام برخی پروژه ها با در نظر گرفتن بخش تجاری در آن و واگذاری به سرمایه گذاران ضمن تمرکز زدایی از بازارها، نیازهای منطقه و استفاده کنندگان از پروژه را رفع و رضایت سرمایه گذاران را نیز جلب نمود.

ساری بزرگترین شهر استان مازندران و دارای امکانات خدادادی و ظرفیت هایی کم نظیر است  و هم اکنون بسیاری از پروژه های شهری قابلیت انجام به صورت مشارکتی بدون هزینه مستقیم شهرداری را دارا می باشند که باید از این ظرفیت ها به نحوی شایسته بهره برد تا منافع شهر و شهروندان به بهترین شکل ممکن تامین گردد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار