انتخابات شورای شهر و مسئله اعتماد مجدد به قدیمی های شورا یا انتخاب کاندیداهای جدید؟\
  • اختصاصی استنادنیوز؛

انتخابات شورای شهر و مسئله اعتماد مجدد به قدیمی های شورا یا انتخاب کاندیداهای جدید؟

  • کد خبر: 2111101202
  • چاپ
  • انتشار: 15 خرداد 1400 - 10:34

اعتماد مجدد به کاندیداهای دارای سابقه عضویت در شورای شهر یا انتخاب کاندیداهای جدید دارای برنامه؟ سوال مهمی که باید پیش از انتخابات پاسخی مناسب با دلایل منطقی برای آن یافت

به گزارش استناد نیوز، دقت در انتخاب افرادی با شایستگی بیشتر برای شورای شهر مسئله مهمی است که می تواند در آینده شهر و شهروندان نقش مستقیمی ایفا نماید، در میان هیاهوی انتخابات، تبلیغات پر زرق و برق و شعارهای اغوا کننده برخی از کاندیداها جای معرفی برنامه ها و صحبت های کارشناسی کاندیداها خالی می باشد.

به همین دلیل انتخاب صحیح برای افراد جامعه سخت خواهد بود و بعضا همین انتخاب با عدم شناخت کافی نسبت به توانایی کاندیداها موجب اتفاقات تلخ در شوراهای ادوار مختلف شهرهای استان مازندران شد و همواره این سوال در ذهن مردم مطرح است که آیا مجددا به کاندیداهای دارای سابقه عضویت در شورا اعتماد کنیم یا افراد جدیدی را برگزینیم؟

کاندیداهایی که سابقه عضویت در شورای شهر را دارند مانند دانش آموزانی هستند که املای خود را نوشته اند و دستشان برای مردم رو شده است، تصحیح برگه امتحانی آن ها خیلی مسائل را روشن خواهد کرد، هرچند بعضی از این کاندیداها دارای ثروت و مکنت اندوخته ای هستند که با هزینه های هنگفت سعی در وارونه نشان دادن واقعیت دارند!

اگر در شهر خود کمبودهایی را شاهد هستید و از وضعیت پروژه های عمرانی، فرهنگی، سرانه های ورزشی، تفریحی و فضای سبز، مبلمان شهری و حتی وضعیت آسفالت شهر رضایت ندارید، یک سر این نارضایتی را در انتخاب گذشته خود و اعضای شورای شهر به عنوان یکی از بازوهای اصلی مدیریت شهری جستجو نمایید هرچند در این بین نیز افرادی شایسته قطعا وجود دارند که نظرشان در اغلیت قرار گرفته است.

تخصص و کارایی و عملکرد گذشته در کنار پاکدستی و شناخت نسبت به شهر، باید از مهمترین ملاک های انتخاب افراد قرار گیرد، نه شعارهای پوپولیستی کاندیداها، نه مظلوم نمایی ها و پاسخگویی های نزدیک انتخاباتی و نه سن و سال کاندیداها ملاک مناسبی برای انتخاب افراد نیستند.

شورای شهر در کنار افراد متخصص و جوان و با انگیزه به افراد با تجربه هم نیاز دارد اما باتجربه ای که در دوره های گذشته اعتماد مردم را سکویی برای پرتاب خود و دست یافتن به هرآنچه پیش از آن نداشته قرار نداده باشد! و اکنون از همان سرمایه ها برای اغوا افکار عمومی و جلب توجه استفاده نکرده باشد.

بسیاری از شهرهای استان مازندران به هوایی تازه در مجموعه قانونگذاری شهری نیاز دارند که این هوای تازه باید در انتخاب درست به کالبد شهر دمیده شود.

استناد نیوز در زمان رسمی تبلیغات انتخابات شورای شهر در جهت تنویر افکار عمومی به بررسی عملکرد تمام اعضای شورای شهر فعلی و گذشته با ذکر نام و میزان پایبندی به شعارهای پیشین و وعده هایشان در انتخابات و بررسی برنامه ها و عملکرد سایر کاندیداهای مطرح خواهد پرداخت.

 



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار