نگاهی منصفانه به عملکرد شهردار قائمشهر / 4 اقدام مهم و بزرگ صالح زاده در کنار ضعف های موجود\
  • اختصاصی استنادنیوز؛

نگاهی منصفانه به عملکرد شهردار قائمشهر / 4 اقدام مهم و بزرگ صالح زاده در کنار ضعف های موجود

  • کد خبر: 2111101208
  • چاپ
  • انتشار: 18 خرداد 1400 - 13:44

برخی کاندیداهای شورای شهر قائمشهر برای مطرح نمودن خود سعی در تخریب شهردار و مجموعه شهرداری دارند، اما آیا به راستی عملکرد صالح زاده در شهرداری قائمشهر تا این اندازه ضعیف بود؟

استناد نیوز؛ با توجه فضای تخریبی که توسط برخی از کاندیداهای شورای شهر قائمشهر به منظور جلب توجه مردم و بعضا فرار از پاسخگویی نسبت به عملکرد گذشته خود، علیه شهرداری صورت گرفته است، در این نوشتار قصد داریم نگاهی منصفانه به عملکرد عباس صالح زاده به عنوان شهردار قائمشهردر مدت تصدی این پست، با در نظر گرفتن جوانب مختلف داشته باشیم.

در ابتدا برای هر نقد منصفانه ای لازم است نسبت به شرایط زمان پذیرش مسئولیت و اتفاقات زمان تصدی آگاهی لازم را ارائه داد، عباس صالح زاده شهرداری قائمشهر را با 150 میلیارد تومان بدهی و با حقوق معوق پرسنل در تاریخ 30 تیرماه 98 به صورت رسمی تحویل گرفت. در همین زمان کشور دچار بحران اقتصادی شد و افزایش نرخ ارز دست دستگاه های اجرایی و شهرداری ها را برای اجرای پروژه های عمرانی بست.

چندماهی از آغاز فعالیت شهردار جدید نگذشته بود که کشور درگیر ویروس کرونا شد و به دنبال آن فشار اقتصادی به مردم با بسته شدن اجباری اصناف مضاعف گشت که به تبع آن درآمدهای شهرداری نیز از عوارض دریافتی کاهش یافت.

اما با این شرایط گفته شده نیز چرخ سازندگی در قائمشهر به حرکت در آمد و امروز علاوه بر اینکه بدهی های گذشته شهرداری پرداخت شده است، ضمن ساماندهی نسبی نیروهای شهرداری کلیه حقوق و مزایای این پرسنل نیز به طور کامل و در موعد مقرر پرداخت می گردد و به انضباط مالی در شهرداری رسیده ایم.

در این مدت تلاش های شهرداری برای به ثمر رساندن چند پروژه عمرانی بزرگ که از دغدغه های مردم  قائمشهر بوده و سالیان طولانی اقدام موثری برای آن صورت نگرفته بود، نتیجه داد، انجام پروژه لندفیل بهداشتی به منظور دفن بی خطر 400 هزار متر مکعب زباله با اعتبار بیش از 25 میلیارد تومان برای اولین بار در شمال کشور توسط شهرداری قائمشهر صورت گرفت تا گامی بلند در جهت رفع مشکل 50 ساله پسماند و مشکلات زیست محیطی آن برداشته شود.

پروژه بزرگ پارک جنگلی تلار با اعتبار 15 میلیارد تومان به منظور توسعه گردشگری قائمشهر و فراهم نمودن فضایی برای گذران اوقات فراغت شهروندان با موفقیت به افتتاح رسید، پروژه ای که امروز ارزش آن به یکصد میلیارد تومان می رسد و 150 نفر در آن مشغول کار خواهند شد.

آزادسازی 15 هزار متر مربع از حریم رودخانه سیاهرود نیز پروژه سخت و مهم دیگری بود که در این مدت انجام شد و علاوه بر بستر سازی برای توسعه گردشگری و محرومیت زدایی از منطقه، به حل مشکلات محیط زیستی نیز کمک شایانی کرد.

اما شاید یکی از اقداماتی که در آینده قائمشهر ثمرات آن را خواهد دید، پیگیری های مجدانه شهرداری به منظور افزایش سه هزار هکتاری محدوده شهری بود که موجب الصاق کارخانه ساوین و نساجی به حریم شهری شد و از این طریق درآمد پایدار شهر قائمشهر افزایش خواهد داشت.

علیرغم اقدامات یاد شده ضعف هایی نیز در عملکرد مجموعه شهرداری وجود داشته و انتقادهایی نیز وارد است، وضعیت نامطلوب آسفالت در کوچه پس کوچه های شهر، آبگرفتگی برخی معابر پس از هر بارندگی و عدم رعایت اولویت ها در انجام برخی پروژه ها همواره مورد انتقاد قرار داشته است اما در یک نگاه مقایسه ای نسبت به شهرداران گذشته در قائمشهر و با توجه به وضعیتی که در آن قرار داریم می توان نمره قبولی را در کارنامه عباس صالح زاده درج نمود.

 

نویسنده: سوهانیان



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار