100 مرکز نوآوری و رشد در کشور فعال است/ ساختمان مرکز رشد و نوآوری شهرستان آمل افتتاح شد\
  • معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری:

100 مرکز نوآوری و رشد در کشور فعال است/ ساختمان مرکز رشد و نوآوری شهرستان آمل افتتاح شد

  • کد خبر: 2111101225
  • چاپ
  • انتشار: 25 خرداد 1400 - 12:11

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری با اعلام اینکه 100 مرکز نوآوری و رشد در کشور فعال است،َ گفت که شرکت‌های دانش‌بنیان سال گذشته بیش از ۲۵۰ هزار میلیارد ریال کمک مالی و تسهیلاتی دریافت کردند.

 

به گزارش استناد نیوز، سورنا ستاری روز سه شنبه در حاشیه افتتاح مرکز رشد و نوآوری آمل و رونمایی چند محصول دانش بنیان این مرکز در گفت و گو با خبرنگاران افزود : پارسال بیش از ۵۰ هزار میلیارد ریال از سوی صندوق نوآوری بودجه به اکوسیستم دانش بنیان تزریق شد و بانک ها نیز بیش از ۲۰۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات به این شرکت ها پرداخت کردند.

وی با اعلام این که مراکز نوآوری در سطح کشور شدیدا درحال توسعه هستند، گفت که هم اکنون بیش از ۱۰۰ مرکز نوآوری در کشور فعال است.

ستاری گفت : شرکت‌های دانش بنیان با ارائه ایده های نو گام موثری را در توسعه اقتصادی کشور برداشته اند و هر روز شاهد رونمایی از ایده‌های برتر از سوی شرکت های دانش بنیان هستیم ، افزود : رشد اقتصادی شرکت های دانش بنیان در سال گذشته از ۲ هزار میلیارد ریال عبور کرد.

وی در پاسخ به پرسشی پیرامون بودجه سال جاری معاونت فناوری رئیس جمهوری ، اظهار داشت : وضعیت بودجه برای سال جاری با اهتمام ویژه دولت و مجلس مناسب است و حمایت ها و بودجه ها در خصوص شرکت ها دانش بنیان افزایش یافته است.

معاون رییس جمهوری بر ضرورت تاسیس مراکز رشد در شهرستان ها تاکید کرد و گفت : افتتاح مراکز  پارک علم و فناوری در شهرستان ها  می تواند شروعی برای هموار تر شدن مسیر شرکت های دانش بنیان باشد و پارک های علم و فناوری نباید تنها در مراکز استان مستقر باشند زیرا سبب کاهش دسترسی شرکت ها  و محدودیت آنها خواهد شد.

ستاری همچنین به ظرفیت استان مازندران و شهرستان آمل در حوزه شرکت های دانش بنیان اشاره کرد و گفت: برای بر طرف کردن  مشکلات زیر ساخت های فناورانه در استان  صندوق نوآوری و شکوفایی از هیچ حمایتی دریغ نخواهد کرد.

شرکت‌های دانش بنیان پارسال 250 هزار میلیارد ریال تسهیلات دریافت کردند

در این مراسم ساختمان مرکز رشد و نوآوری شهرستان آمل که زیرمجموعه پارک علم و فناوری استان مازندران به شمار میرود توسط معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری افتتاح شد.

این مرکز دارای دارای سه طبقه است و در حال حاضر ۳۶ شرکت دانش بنیان در آن مستقر هستند.

همچنین با حضور ستاری ، سه محصول دانش بنیان نیز در این مرکز رشد رونمایی شد. این محصولات دانش بنیان شامل فیلتر سرامیکی (کاربید سلسیوم)، مشعل متال فایبر تشعشعی و کیت اندازه گیری اکسیژن خواهی شیمیایی است.

عمده ترین نقش فیلتر سرامیکی در صنعت متالوژی، خارج کردن ناخاصی های مذاب فلز قبل از ورود به قالب است . در ایران مصرف کننده عمده این فیلتر شرکت های خودروسازی هستند که برای تولید سرسیلندر، قطعات چدنی و سایر قطعات خودرو از این فیلترها استفاده می کنند.

مشعل متال فایبر تشعشعی از دیگر محصولات رونمایی شده در مرکز رشد آمل بود. کاربرد این محصول در بویلرها، کوره ها، خشک کن های صنعتی ، پوشش دهی قطعات فلزی، فرآوری محصولات کشاورزی و ترمیم روکش آسفالت است. مهم ترین مزیت این مشعل نسبت به سایر مشعل ها و محصولات مشابه کاهش قابل ملاحظه مصرف انرژی ،آلایندگی پایین و مقاومت بالا در برابر شوک حرارتی و مکانیکی است.

کیت اندازه گیری هم برای سنجش اکسیژن خواهی شیمیایی نمونه های آب و فاضلاب تولید می شوند. اکسیژن خواهی شیمیایی به عنوان میزان اکسید کننده خاصی که با نمونه آب یا پساب  واکنش می دهد تعریف می شود و اکسیژن خواهی یک پارامتر مهم برای تعیین میزان بار آلودگی آلی آب و پساب محسوب می شود.

 معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در قالب سفر یک روزه برای افتتاح از مرکز رشد و نوآوری آمل و همچنین بازدید از شرکت های دانش بنیان در شهرهای بابل و ساری وارد مازندران شد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار