کاندیداهای شورای شهر مکلف به جبران خسارات ایام تبلیغات به شهر و مردم شوند\
  • اختصاصی استنادنیوز؛

کاندیداهای شورای شهر مکلف به جبران خسارات ایام تبلیغات به شهر و مردم شوند

  • کد خبر: 2111101261
  • چاپ
  • انتشار: 01 تیر 1400 - 17:45

کاندیداهایی که در ایام تبلیغات انتخاباتی خود به اموال شهری و اموال مردم خسارت زدند بر اساس قانون باید مکلف به جبران این خسارات شوند تا از منابع شهری برای این منظور هزینه پرداخت نشود

به گزارش استناد نیوز، علیرغم اینکه چندروزی از برگزاری انتخابات 28 خرداد می گذارد، اما باوجود تلاش پرسنل زحمتکش و پاکبانان شهرداری همچنان آثار زشت پوسترهای چسبیده و نوشته های تبلیغاتی بر در و دیوار شهر کاملا مشهود است.

در ایام تبلیغات انتخابات شهرداری مکان هایی را برای تبلیغات کاندیداها و نصب بنر و پوستر مشخص می نماید، اما در اکثر شهرها بی قانونی کاندیداها موجب تحمیل خساراتی هنگفت به سیمای شهر می شود که برای پاکسازی و بازگردانی آن به حالت اولیه بعضا میلیاردها تومان از منابع شهری باید صرف این قانون گریزی کاندیداها شود.

اما چرا جبران این خسارات تبلیغاتی از جیب مردم و منابع شهرداری صورت می گیرد؟! بر اساس ماده 1 قانون مسئولیت مدنی «هر کس بدون مجوز قانونی عمداً یا در نتیجه بی‌احتیاطی به جان یا مال یا به هر حق دیگر‌که به موجب قانون برای افراد ایجاد گردیده لطمه‌ای وارد نماید که موجب ضرر مادی یا معنوی دیگری شود مسئول جبران خسارت ناشی از عمل خود‌می‌باشد» ، که در خصوص تبلیغات کاندیداها نیز می تواند صدق کند و شهرداری به عنوان ذی نفع و دادستانی به عنوان مدعی العموم می توانند کاندیداهای متخلف را مکلف به پرداخت خسارت به نرخ روز و جبران زیان وارده نمایند.

صیانت از بیت المال موضوع بسیار مهمی است که در صورت اقدام موثر در این خصوص علاوه بر اینکه از منابع شهری که عمدتا از عوارض مردمی تامین می گردد حراست خواهد شد، موجب رعایت بیشتر قانون در زمان تبلیغات کاندیداها در انتخابات آتی نیز خواهد شد.

 

نویسنده: سامان سوهانیان



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار