عملیات اجرایی کانال آب سد شهید صالحی مازندرانی به رودخانه سیاه رود آغاز می شود/ نجات 2 هزار و 500 هکتار از اراضی شالیزاری از خشکسالی\

عملیات اجرایی کانال آب سد شهید صالحی مازندرانی به رودخانه سیاه رود آغاز می شود/ نجات 2 هزار و 500 هکتار از اراضی شالیزاری از خشکسالی

  • کد خبر: 2111101293
  • چاپ
  • انتشار: 19 تیر 1400 - 16:24

بخشدار مرکزی جویبار از احداث کانال اضطراری آب سد مرحوم صالحی مازندرانی به رودخانه سیاه رود خبر داد و گفت که به منظور جلوگیری از خشکسالی اراضی کشاورزی حاشیه رودخانه سیاه رود، این طرح در محدوده روستای الیمون و به طول یکهزار و 200 متر اجرایی خواهد شد.

 

محمد مدانلو روز شنبه در گفت و گو با استناد نیوز با بیان اینکه پیشنهاد این طرح در سال 97 ارائه و در جلسات متعدد استانی و شهرستانی مورد بررسی قرار گرفته است، افزود: با حمایت آب منطقه ای و نمایندگان برای این طرح 10 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

وی با اعلام اینکه عملیات اجرایی این طرح شهریورماه امسال آغاز می شود، گفت که با به بهره برداری رسیدن از این طرح 2 هزار و 500 هکتار از اراضی شالیزاری حاشیه رودخانه سیاه رود از بحران خشکسالی نجات خواهند یافت.

بخشدار مرکزی جویبار مدت زمان به بهره برداری رسیدن از این طرح را تا پایان امسال اعلام کرد.

** 63 قطعه آب بندان در جویبار وجود دارد

مدانلو با بیان اینکه یکی از مهم ترین مشکلات شهرستان جویبار در یک دهه گذشته کمبود آب کشاورزی بوده است، افزود: باتوجه به وجود 63 قطعه آب بندان با مساحت 2 هزار و 300 هکتار، تامین آب از دو سد شهید رجائی ساری و آیت الله صالحی مازندرانی لفور و همچنین چاه ها و انهارهای سنتی؛ کشاورزان ما در فصل های کم باران با کمبود آب مواجه هستند.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه در سالیان گذشته بخشی از اراضی کشاورزی بدلیل کمبود آب دچار خشکسالی می شدند، گفت که در دولت یازدهم و دوازدهم و به منظور جلوگیری از خشکسالی اراضی کشاورزی؛ ستاد بحران در دستور کار دهیاری ها، شوراها و مسئولین اجرایی قرار گرفته است.

** حفر بیش از 30 کیلومتر کانال خاکی

بخشدار مرکزی جویبار از توقف سد شهید صالحی مازندرانی در حوزه البرز به مدت 15 سال و بدلیل عدم همکاری بانک جهانی خبر داد و ادامه داد: برای آنکه بتوانیم از منابع این سد برخوردار شویم، این پروژه را با همکاری مردم آغاز کرده ایم.

مدانلو در پایان با بیان اینکه به منظور جلوگیری از خشکسالی و در کمتر از چهار سال اخیر کانال خاکی به طول بیش از 30 کیلومتر احداث شده  است، افزود: با احداث این کانال بیش از یکهزار هکتار از اراضی شالیزاری هشت روستای بخش مرکزی از نعمت آب کشاورزی برخوردار و همچنین بخش عمده ایی از مشکلات آنها مرتفع شده است.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار