کدام نمایندگان مازندران موافق طرح «صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی» هستند؟\
  • اختصاصی استنادنیوز؛

کدام نمایندگان مازندران موافق طرح «صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی» هستند؟

  • کد خبر: 2111101342
  • چاپ
  • انتشار: 05 مرداد 1400 - 21:22

طرح مجلس با عنوان صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی که با مخالفت مردم و نگرانی کسب و کارهای مجازی همراه بوده است، احتمالا در مازندران علی بابایی کارنامی نماینده ساری و میاندورود و مهدی سعادتی نماینده بابل را همراه خود می بیند

به گزارش استناد نیوز، یکی از خبرهای داغ این روزها تلاش برخی از نمایندگان مجلس به دنبال تصویب طرحی با عنوان «قانون حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی» هستند، که به اعتقاد بسیاری از کارشناسان و مردم در نهایت منجر به محدود شدن اینترنت بین الملل و فضاهای مجازی محبوب کابران ایرانی خواهد شد.

درحالی که مجلس و نمایندگان مشغول بحث بر سر مشمول اصل 85 بودن یا نبودن این طرح هستند، کاربران فضای مجازی درحال جمع آوری امضا برای مخالفت با اصل طرح می باشند ودر مدت کوتاهی بیش از 500 هزار امضا به این منظور جمع آوری شده است، صصنوف و کسب و کارهای مختلف فعال در بستر اینترنت نیز به طرق گوناگون مخالفت خود را با این طرح اعلام کرده اند.

اما درحالی که اکثر نمایندگان استان مازندران در مجلس در مقابل خواست مردم سکوت اختیار کرده اند، از اعلام نظرات برخی نمایندگان در ماه های گذشته می توان تا حدودی به موضع آن ها نسبت به این طرح پی برد.

علی بابایی کارنامی نماینده حوزه انتخابیه ساری و میاندورود سال گذشته طی مصاحبه ای بر لزوم مدیریت بر آنچه که «افسارگسیختگی فضای مجازی» خواند، گفت و آن را دغدغه مهم نخبگان، دانشگاهیان و مقام معظم رهبری دانست که باید وزارت ارتباطات این فضا را مدیریت نماید. با این اظهارات، احتمال دارد علی بابایی کارنامی یکی از نمایندگانی باشد که با این طرح که موجب نگرانی بسیاری از مردم و صاحبان کسب و کارهای کوچک شده است، موافقت نماید.

دیگر نماینده ای که موافق اجرای طرح صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی می باشد، مهدی سعادتی نماینده مردم بابل خواهد بود، سعادتی در مصاحبه ای با مقایسه مدیریت فضای مجازی در آمریکا و ایران از قوانین متعدد در کشورهای مختلف و عدم قانونی برای مدیریت فضای مجازی در کشور خبر داد و از این طرح حمایت کرد. البته نماینده مردم بابل واقعیت طرح موجود را متفاوت با مسال مطرح شده در فضای مجازی دانست.

باقرزاده دیگر نماینده ای است که این روزها نام او در میان موافقان این طرح جنجالی مطرح شد اما نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار این خبر را تکذیب و اعلام کرد از جزیات طرح مطلع نبوده و موافقتی نداشته است.

دیگر نمایندگان استان مازندران در مجلس نیز تا کنون اظهار نظر روشنی در این خصوص نداشته اند و این انتظار وجود دارد هرچه زودتر موضع خود را در این خصوص مشخص و به مطالبات و نگرانی های مردم پاسخ دهند.

باید منتظر ماند و دید آیا تا روز رای گیری در مجلس، نمایندگان موافق این طرح به خواسته مردم توجه خواهند داشت و نظر خود را تغییر می دهند یا خیر...



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار