سیلاب حدود 437 میلیارد تومان به مازندران خسارت وارد کرد\

سیلاب حدود 437 میلیارد تومان به مازندران خسارت وارد کرد

  • کد خبر: 2111101361
  • چاپ
  • انتشار: 12 مرداد 1400 - 20:57

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گفت:سیلاب ۴۸ ساعت گذشته به ۱۰ شهرستان مازندران حدود ۴۳۷ میلیارد تومان خسارت وارد کرد.

 

به گزارش استناد نیوز، مهدی رازجویان روز سه‌شنبه با بیان این مطلب، اظهار کرد: بارش باران و سیلاب دو روز گذشته موجب خسارت به زیرساخت‌هایی در ۱۰ شهرستان رامسر، تنکابن، کلاردشت، نوشهر، چالوس، آمل، بابل، سوادکوه، سوادکوه شمالی و ساری شد.

وی با بیان اینکه بیشترین بارش در منطقه بابل رخ داد، گفت: حجم بارش باران در محدوده رودخانه سجادرود نزدیک به ۱۷۰ میلی متر و دبی آب نیز ۳۰۰ متر مکعب بر ثانیه ثبت شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران ورودی دبی آب به سد البرز را ۴۵۰ متر مکعب عنوان کرد و افزود: با وجود دبی بالای آب، سد البرز سیلاب را مهار کرد و با توجه به ساماندهی، لایروبی و دیواره‌سازی‌های انجام شده، خسارات ناشی از طغیان رودخانه‌ها در سیلاب اخیر به حداقل رسید.

وی میزان خسارت برآورد شده به مازندران تا این لحظه را ٤٣٧ میلیارد تومان تخمین زد و گفت: این خسارت شامل خسارت به تاسیسات زیربنایی، جاده‌ها و راه‌های ارتباطی و پل‌های روستایی است.

رازجویان افزود:  دو سردهنه و پل بزرگ در بابل، یک سردهنه به همراه پل در تنکابن و ۲۰ آبریز در رودخانه‌های استان در اثر سیلاب به طور کامل تخریب شد.

وی با بیان اینکه خوشبختانه میزان خسارت وارده به خانه‌های مسکونی کم است، خاطرنشان کرد: حدود ۱۰ واحد مسکونی تخریب شده و ۵۰ خانه نیز دچار آبگرفتگی شدند.

معاون استاندار مازندران درباره راه‌های روستایی نیز گفت: به جز دو روستا، راه‌های بقیه روستاهای خسارت دیده بازگشایی شده است. این دو روستا نیز به دلیل وجود راه دوم مشکلی در تردد و عبور و مرور ندارند.

وی افزود: خوشبختانه آب و برق همه روستاها وصل است و ماشین‌آلات راهداری نیز در روستاها مستقر و در حال خدمات‌رسانی هستند تا هرچه سریع‌تر وضعیت عادی زندگی به روستاهای خسارت دیده بازگردد. / منبع ایرنا



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار