درخواست انجمن ورزشکاران المپیکی برای لغو دستور ترامپ در مورد ورزشکاران هفت کشور\

درخواست انجمن ورزشکاران المپیکی برای لغو دستور ترامپ در مورد ورزشکاران هفت کشور

  • کد خبر: 211151
  • چاپ
  • انتشار: 13 بهمن 1395 - 15:31

اعتراضات زیادی به قانون جدید ترامپ شده است. بسیاری از ورزشکاران سطح بالای جهان از جمله محمد فرح و تعدادی از بسکتبالیست‌های NBA نیز از این قانون انتقاد کردند.

به‌ گزارش ‌ استناد نیوز به نقل از Inside the games، رییس انجمن ورزشکاران المپیکی (WOA) از مقامات آمریکایی درخواست کرد که راه حلی برای حضور ورزشکاران هفت کشور ممنوع الورود به آمریکا پیدا کند تا این ورزشکاران بتوانند در مسابقات و تمرینات در آمریکا شرکت کنند.

این انجمن اعلام کرد که نگران است قانون جدید ترامپ باعث شود ورزشکاران نتوانند در آمریکا تمرین کنند یا مسابقه بدهند. این‌ در حالی است که کمیته‌ المپیک آمریکا اطمینان داده است که با دولت آمریکا در این باره رایزنی خواهد کرد.

روز گذشته (سه‌شنبه) میثم رفیعی، تکواندو کار ایرانی اعلام کرد نتوانسته است در مسابقات اوپن آمریکا در لاس وگاس شرکت کند. با این حال امروز کمیته‌ المپیک آمریکا اعلام کرد که رفیعی به لاس وگاس سفر کرده است.

رییس WOA در این رابطه اعلام کرد: مانند بسیاری از افراد در دنیا، نگران هستیم قانون فعلی بر شرایط ورزشکاران تاثیر بگذارد. بیانیه کمیته‌ المپیک آمریکا را دیدیم. با این حال از مسئولان آمریکایی می‌خواهیم یک راه‌ حل قانونی پیش پای ورزشکاران بگذارند تا بتوانند در این مدت به آمریکا بروند.

قانون دولت ترامپ روز ۲۷ ژانویه امضا شده است. طبق این قانون اتباع هفت کشور مسلمان تا ۹۰ روز نمی‌توانند ویزای آمریکا را دریافت کنند. البته هنوز کاملا مشخص نیست که این دستور چه محدودیتی برای ورزشکاران ایجاد می‌کنند.

اعتراضات زیادی به قانون جدید ترامپ شده است. بسیاری از ورزشکاران سطح بالای جهان از جمله محمد فرح و تعدادی از بسکتبالیست‌های NBA نیز از این قانون انتقاد کردند. لون دنگ که اصلیتی سورانی دارد درباره قانون جدید گفت‌: مهاجرت مردم سودان باعث شد که جای بسیاری از افراد نجات پیدا کند. مهاجران شرایط سختی را پشت‌سر گذاشتند و سختی تلاش کردند. آنها افراد فعال در جامعه هستند. از تمامی مهاجران از هر دینی حمایت می‌کنم و از سیاستی که در گذشته از آنها استقبال کرده است نیز طرفداری می‌کنم.

مسئول کمیته‌ دیترویت پیستونز آمریکا نیز گفت‌: این قانون مسخره است. این اتفاق درست مانند زمان‌هایی است که ژاپنی‌ها در کمپ نگه داشته‌ شدند یا مانند زمان هیتلر است.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار