افت ۳ میلیون بشکه‌ای تقاضای روزانه نفت چین در پی شیوع کرونا\

افت ۳ میلیون بشکه‌ای تقاضای روزانه نفت چین در پی شیوع کرونا

  • کد خبر: 2111789
  • چاپ
  • انتشار: 14 بهمن 1398 - 14:54

استناد نیوز، تقاضای نفت چین به خاطر انتشار ویروس کرونا حدود سه میلیون بشکه در روز معادل ۲۰ درصد کل مصرف آن کاهش یافته است.

به گزارش استناد نیوز به نقل از بلومبرگ، تقاضای نفت چین حدود سه میلیون بشکه در روز معادل 20 درصد کل مصرف آن کاهش یافته چون ویروس کرونا اقتصاد این کشور را تحت فشار قرار داده است.

این کاهش تقاضا احتمالاً بزرگترین شوک تقاضا برای بازارهای نفت از زمان بحران مالی 2008 و 2009 و ناگهانی ترین ضربه از زمان حمله های یازدهم سپتامبر است و اوپک و متحدانش را تحت فشار قرار می‌دهد تا نشستی اضطراری برای کاهش تولید و ممانعت از کاهش بیش از حد قیمت نفت برگزار کنند. قیمت نفت به پایین ترین حد آن طی 4 ماه گذشته نزدیک می شود.

جان کیلداف، یک تحلیلگر بازار نفت نیویورک که 15 سال سابقه در تجارت انرژی دارد می گوید:« این یک اتفاق پیش بینی نشده برای بازار نفت است. قبل از شیوع این ویروس امیدهایی برای افزایش تقاضا در سال جاری میلادی وجود داشت، ولی این امیدها از بین رفته است. ائتلاف اوپک+ باید عکس العمل نشان دهد. اگر کاهش تولید اتفاق نیفتد، قیمت نفت پایین تر می آید».

چین بزرگترین وارد کننده نفت خام دنیاست، بنابراین هر گونه تغییری در میزان مصرف آن تاثیر قابل توجهی بر بازار جهانی انرژی خواهد گذاشت. این کشور حدود 14 میلیون بشکه نفت در روز مصرف می کند که برابر با مجموع تقاضای فرانسه، آلمان ، ایتالیا، اسپانیا، انگلیس، ژاپن و کره جنوبی است.

قیمت شاخص جهانی نفت برنت از بیستم ژانویه یعنی زمانی که بازارهای مالی متوجه بزرگی بحران این بیماری در چین شدند ، بیش از 10 درصد کاهش یافته است. قیمت نفت در قراردادهای ماه مارس هم در بازار آزاد آسیا 7 درصد کاهش یافته و به 56.25 دلار در هر بشکه رسیده است. نفت وست تگزاس اینترمدیت هم با 3 درصد کاهش 51.39 دلار هر بشکه معامله می‌شود.

 

پکن میلیون‌ها نفر را قرنطینه و تعطیلات سال نوی چینی را طولانی تر کرده است. پرواز ها لغو شده اند و مقامات سراسر جهان سعی می کنند جلوی گسترش این ویروس را بگیرند. بانک مرکزی چین سعی می کند مانع کاهش قیمت ها پس از باز شدن دوباره بازار شود و اقداماتی برای افزایش نقدینگی در پیش گرفته است.

پالایشگاه های چین در حال ذخیره کردن محصولات نفتی فروخته نشده خود مثل بنزین و سوخت جت هستند. ولی ذخایر آنها رو به افزایش است و ظرفیت برخی از این پالایشگاه ها به زودی پر می شود. یکی از مقامات انرژی چین گفت که فعالیت های پالایشگاهی احتمالاً به زودی 15 تا 20 درصد کاهش می یابد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار