2 هزار و 300 تن توت فرنگی در جویبار تولید می شود\
  • غلامرضا سعیدی؛

2 هزار و 300 تن توت فرنگی در جویبار تولید می شود

  • کد خبر: 2111947
  • چاپ
  • انتشار: 25 فروردين 1399 - 19:55

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان جویبار سطح زیر کشت توت فرنگی در این شهرستان را 230 هکتار اعلام کرد و گفت : بیست درصد از این سطح تولید به صورت گلخانه ایی انجام می شود و پیش بینی ما امسال حدود 10 تن برداشت در هر هکتار است.

به گزارش استناد نیوز ؛ غلامرضا سعیدی با بیان اینکه حدود 22 هکتار به صورت گلخانه های صنعتی به کشت خیار اختصاص دارد ، افزود : پیش بینی می شود در هر هکتار 150 تن خیار برداشت شود .
وی با اشاره به اینکه 10 هزار و 190 هکتار اراضی شالیزاری در این شهرستان وجود دارد ، گفت : بیش از هشت هزار هکتار از این اراضی شالیزاری کار خزانه داری و بذر پاشی آن انجام شده و از این میزان 40 درصد آن که حدود چهار هزار هکتار است ، انعقاد قرارداد و کشت مکانیزه انجام شده است .
سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان جویبار با بیان اینکه 15 بانک نشاء در این شهرستان فعالیت دارند ، افزود : چهار مورد آن مجوز قانونی را اخذ و یازده مورد دیگر در حال گرفتن مجوزات لازم هستند .
سعیدی بیان کرد : برای مقابله با ویروس کرونا، در پایان سال 98 با هماهنگی وزارت جهاد خرید 300 دستگاه نشاء در استان پیش بینی شده است که سهم این شهرستان 20 دستگاه بوده است و متقاضیان در اصرع وقت برای گرفتن این تسهیلات به بانک کشاورزی معرفی می شوند .
وی تصریح کرد : در بحث فاصله گذاری اجتماعی ، فروشگاه های کارگزار مجاز باید در بحث توزیع نهادهای کشاورزی که شامل انواع کودها و سموم کشاورزی است فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند .
سرپرست جهاد کشاورزی جویبار بیان کرد : براساس پروتکل بهداشت و استانداری کلیه نیروهای بومی در داخل شهرستان و شهرهای هم جوار استان به منظور نشاکاری مورد استفاده قرار گیرند و در این خصوص باید تمام نکات بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی رعایت شود و هیچ گونه پخت و پزی هم صورت نگیرد.
سعیدی در پایان با اشاره به اینکه 2 طرح تجهیز و نوسازی 156 هکتاری لاریم و 140 هکتاری روستای بیزیکی توسط پیمانکاران در حال انجام است ، گفت : با هماهنگی فرمانداری کارت تردد برای پیمانکاران طرح انجام شده و این دو پروژه در تاریخ مقرر تعیین شده به کشاورزان واگذار می شود .



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار