حذف دفترچه بیمه اقدام بزرگ تامین اجتماعی است\

حذف دفترچه بیمه اقدام بزرگ تامین اجتماعی است

  • کد خبر: 211508
  • چاپ
  • انتشار: 25 اسفند 1395 - 19:48

دفترچه بیمه تامین اجتماعی در مراکز ملکی این سازمان ، امروز چهارشنبه طی مراسمی در بیمارستان شهید معیری و با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی رسما، حذف شد.

به گزارش استناد نیوز ، سیدتقی نوربخش در مراسم جشن حذف دفترچه در مراکز درمانی ملکی سازمان تأمین اجتماعی که امروز با حضور نایب رئیس مجلس شورای اسلامی و روسای کمیسیون های اجتماعی و بهداشت و درمان مجلس و نمایندگان تشکل های کارگری و بازنشستگی در بیمارستان شهید دکتر معیری برگزار شد، افزود: نهضت IT برای جبران ضعف ها و عقب ماندگی هایی که در استفاده از فن آوری اطلاعات در این سازمان بوجود آمده بود، اجرا شده است.

وی ادامه داد: سازمان تأمین اجتماعی همواره از سازمان های پیشتاز کشور در بهره گیری از فن آوری ها نوین بوده است اما در مقطع زمانی منتهی به استقرار دولت تدبیر و امید با وجود تحولات فراوان و جهش های خیره کننده ای که در فن آوری اطلاعات روی داده بود؛ سازمان تأمین اجتماعی از تحولات این حوزه مغفول مانده و با شرایط نا مناسبی در خدمت رسانی سازمان مواجه بودیم.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی رفع کاستی ها و جبران عقب ماندگی ها را نیازمند تلاش مجاهدانه در این سازمان عنوان کرد و گفت: این موضوع در سالهای اخیر با جدیت تمام دنبال شده است و امروز شاهد به ثمر رسیدن بخشی از تلاش های صورت گرفته در بهره برداری از فن آوری اطلاعات هستیم.

نوربخش افزود: برای حذف دفترچه زیرساخت هایی در حوزه فن آوری اطلاعات ایجاد شده است که می تواند در نظام ارجاع نیز مورد استفاده قرار گیرد و همچنین این امکان نیز فراهم است که برنامه حذف دفترچه در کوتاه ترین زمان ممکن به مراکز درمانی طرف قرارداد سازمان تأمین اجتماعی در کل کشور تسری یابد.

وی در ادامه اضافه کرد: تامین اجتماعی بیشترین رکورد اطلاعاتی را در کشور دارد و ٥٠ میلیارد رکورد دیتا دارد.

پزشکیان نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در این مراسم گفت: حذف دفترچه بیمه درمانی در مراکز ملکی سازمان تامین اجتماعی به عنوان اقدامی بزرگ و ارزشمند از سوی این سازمان و قابل تقدیر است.

وی به نبود داده و اطلاعات در کشور به عنوان یکی از مشکلات اشاره کرد و افزود: اگر داده ها در همه سطوح جمع شود همه کارها به خوبی انجام خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: با داشتن داده ها و اطلاعات متمرکز، هر تخلفی را می توان شناسایی کرد و هر کسی که خدمت نگرفته یا گرفته قابل شناسایی است.

وی تصریح کرد: این سیستم باید نگاهش به گیرنده خدمت باشد و زمان دسترسی به خدمت مشخص باشد.

نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اگر داده ها تکمیل شود دیگر جلوی رشوه و زیرمیزی گرفته می شود و بخشی از مشکلات مردم نیز حل خواهد شد؛ چرا که داده و اطلاعات، مسایل را شفاف می کند.

نوبخت رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی نیز گفت: جمهوری اسلامی ایران در یکی از رشته هایی که پیشرفت کرده رشته پزشکی است و قبلا وابسته به کشورهای دیگر بوده است و به همت اساتید برجسته، آنقدرطبیب تربیت شد که اکنون بی نیاز از پزشکان بیگانه هستیم.

وی ادامه داد: ما اکنون از نظرنیروی انسانی توانمند هستیم و کار امروز سازمان تامین اجتماعی با حذف دفترچه ها کار بسیار بزرگی است و حتی اگر یکی از بیماران با خطای پزشکی مواجه نشود خیلی ارزشمند است.

نوبخت افزود: این طرح مزایای ارزشمندی دارد که باید از زحمات مسئولان سازمان تامین اجتماعی برای این موضوع تقدیر کرد.

خدادادی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی نیز گفت: حذف دفترچه ها کارخوبی است که از سوی تامین اجتماعی انجام شده است.

وی افزود: چقدر خوب است داده ها به هم پیوند بخورد و خوشحالیم که این کار در قسمت درمان تامین اجتماعی انجام شد و باید بخش درمان وزارت بهداشت به این داده ها متصل شود و همه برای ارایه خدمات یک کارت داشته باشیم.

وی گفت: امیدواریم همچنان ادامه داشته باشد و درطول سال های اول تا دوم برنامه ششم این داده ها را متمرکز کرد.

براساس گزارش سایت تامین اجتماعی، وی یادآورشد: تامین اجتماعی همیشه در ارائه خدمات پیشتاز بوده است و باید همه این خدمات را گسترش داد تا مردم از خدمات مطلوب بهره مند شوند.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار