آخرین اخبار از خسارات و تلفات سیل در تبریز و آذربایجان شرقی\

آخرین اخبار از خسارات و تلفات سیل در تبریز و آذربایجان شرقی

  • کد خبر: 211655
  • چاپ
  • انتشار: 26 فروردين 1396 - 01:39
معاون عمرانی استاندار آذربایجا‌ن‌شرقی آخرین وضعیت سیل در استان و خسارات آن را تشریح کرد
  
به گزارش استناد نیوز، محمد صادق پورمهدی در جمع خبرنگاران در خصوص سیل امروز در استان آذربایجان شرقی اظهار کرد: بر اساس گزارشات هواشناسی، در تمام نقاط استان با بارش باران مواجه بودیم و در مجموع بیش از 40 میلی‌متر بارندگی ثبت شده که این میزان بارندگی در 10 – 15 سال اخیر بی‌سابقه است. 
 وی افزود: با توجه به پیش بینی های صورت گرفته به تمامی فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها اعلام شده بود و آنان ر ا مکلف کرده بودیم تا تصمیمات لازم را برای کاهش خسارات اتخاذ کنند. 
 
 معاون عمرانی استانداري در خصوص دلیل این فاجعه گفت: تجاوز به حریم رودخانه و ساخت‌و‌سازهای غیرمجاز در حاشیه رودخانه‌ها منجر به جاری شدن سیل و آسیب رسیدن به ساخت‌وسازهای اطراف رودخانه‌ها شده است. 
 پور مهدی ادامه داد: بر اساس گزارشاتی که ساعت 19 روز جمعه به ما ارسال شد، در دو شهرستان عجب‌شیر و آذرشهر؛ سیل خودروی افرادی که در حال عکس‌برداری از طغیان رودخانه‌ها بودند را با خود برده است و هم اکنون نیروها در حال امدادرسانی هستند. 
وی با اشاره به درخواست کمک از ارتش گفت: متأسفانه در روستای چنار عحب‌شیر، سیل باعث فوت و مفقود شدن چندین نفر شده است که علاوه بر نیروهای امدادی، از ارتش نیز درخواست کمک کردیم و شخص آقای استاندار نیز پیگیر این موضوع است. 
 
 این مسئول از خسارات شهر تبریز نیز گفت: علی رغم بارندگی شدید، تلفاتی در شهرستان تبریز نداشتیم. در روستاهای شهرستان تبریز همچون هروی، بیرق و کندرود سیل جاری شده که اقدامات لازم و امدادرسانی انجام شده و هم اکنون سیل در این روستاها مهار شده است. 
 
وی در پایان به مردم هشدار داد از ایستادن در کنار رودخانه‌ها و عکسبرداری از سیل خودداری کنند؛ چرا که در شهرستان آذرشهر همین عکس گرفتن از سیل حادثه آفرید. 
 
گفتنی است جلسات مدیریت بحران در دو شهرستان عجب شیر و آذرشهر تشکیل شده، تمام هماهنگی‌های لازم با دستگاه‌های مربوطه انجام شده و همچنین فرمانداری‌های بناب و اسکو نیز به عنوان فرمانداری‌های معین، این دو شهرستان را در امر امدادرسانی یاری خواهند کرد.
 


telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار