مناطق آزاد محلی برای اشتغال کشورهای همسایه شد/مجلس بازنگری و پالایشی در برنامه ششم توسعه داشته باشد\

مناطق آزاد محلی برای اشتغال کشورهای همسایه شد/مجلس بازنگری و پالایشی در برنامه ششم توسعه داشته باشد

  • کد خبر: 216211
  • چاپ
  • انتشار: 08 فروردين 1398 - 17:54

استنادنیوز؛ عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه مناطق آزاد کشور محلی برای واردات محصولات شده و به جای اشتغال در داخل کشور، برای کشورهای همسایه ایجاد اشتغال کردند.

مناطق آزاد تجاری برای کشورهای خارجی ایجاد اشتغال کرده است

عین‌الله شریف‌پور ، با اشاره به اینکه فلسفه وجودی مناطق آزاد در کشور استفاده از مزیت مناطق آزاد و تخفیفات صادراتی برای مرزنشینان، ایجاد صنایع تبدیلی و صادرات مجدد  است اظهار کرد: با توجه به عمر کوتاه مناطق آزاد در کشور، هر کدام دارای ظرفیت‌ها و استعدادهایی بوده که در ارزش افزوده و ایجاد اشتغال موثر بوده است.

وی افزود: متاسفانه مناطق آزاد کشور محلی برای واردات محصولات شده و به جای اشتغال در داخل کشور، برای کشورهای همسایه ایجاد اشتغال کردند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به شعار سال مبنی بر رونق تولید گفت: برای تحقق این شعار، باید مسوولان مناطق آزاد و ویژه اقتصادی یک بازنگری و ارزیابی از فعالیت‌های گذشته خود در عرصه اشتغال، تولید و صنایع تبدیلی انجام داده و با اصلاح امور به تولید، رونق دهند.

وی تاکید کرد: بی‌تردید تولید سنگ زیربنای اشتغال و خارج کردن منطقه از رکود است و در این رابطه با توجه به اینکه واحدهای تولیدی و تبدیلی در منطقه در اثر تنش‌ها و التهابات اقتصادی در مناطق آزاد با آسیب مواجه شده‌اند، باید مسوولان ذی ربط در بخش معدن، دامداری، کشاورزی، آب و خاک، صنعت و گردشگری برای رونق تولید و ایجاد اشتغال تلاش کنند.

شریف‌پور در ادامه با اشاره به نقش مجلس شورای اسلامی در تحقق شعار سال گفت: باید مجلس بر شتاب در رونق تولید همت کرده و در صورت نیاز به بازنگری و پالایش برنامه ششم توسعه، این مهم را در دستور کار قرار دهند.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار