سایه سیاست از دلار، سکه و طلا برداشته می شود/قیمت واقعی دلار بین 7 تا 10 هزار تومان\
  • یوسفیان ملا؛

سایه سیاست از دلار، سکه و طلا برداشته می شود/قیمت واقعی دلار بین 7 تا 10 هزار تومان

  • کد خبر: 217340
  • چاپ
  • انتشار: 11 تیر 1398 - 08:05

استنادنیوز؛عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، گفت: ارز در حال بازگشت به قیمت اصلی خود است و سایه سیاست از دلار، سکه و طلا برداشته می شود.

عزت الله یوسفیان ملا عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی ، با اشاره به کاهش قیمت ارز در هفته های اخیر، گفت: قیمت واقعی ارز با رخدادهای سیاسی تا قیمت کنونی افزایش یافته و تا مرز 18 هزار تومان هم رسیده است، اما با توجه به اینکه قیمت واقعی نبوده و مبنای اقتصادی نداشته دوباره روند کاهشی یافت.

نماینده مردم آمل و لاریجان در مجلس شورای اسلامی،ادامه داد: قیمت ارز به صورت ناگهانی و براساس مباحث سیاسی افزایش یافت و زمانی که فردی همانند ترامپ یا کنگره آمریکا در آن سوی مرزهای علیه ایران موضوعاتی مطرح می کردند در قیمت تاثیر می گذاشت و زمانی که این مباحث تمام می شد قیمت ارز به شرایط قبل باز می گشت.

یوسفیان ملا با بیان اینکه در شرایط کنونی ارز رنگ و بوی سیاسی خود را باخته و سیاست دیگر تاثیر چندانی در تعیین قیمت ارز ندارد، تاکید کرد: در حال حاضر ارز به سمت قیمت واقعی اقتصادی خود حرکت می کند و تمامی کارشناسان قیمت ارز را بین 7 تا 10 هزار تومان می دانند که براساس مبنای اقتصادی است.

نوسانات قیمت ارز بر اساس مولفه های سیاسی جزیی است

وی با اشاره به اینکه نوسانات قیمت ارز بر اساس مولفه های سیاسی جزیی است و بلافاصله شرایط به وضعیت قبل باز می گردد، افزود: برخی دلالان همانند افرادی که در حال حاضر در محاکم قضایی محاکمه می شوند مطمئنا منافعی داشته و سربازان پیاده نظام دشمن هستند و ساکت ننشسته و با شرایط ثبات ارزی مقابله می کنند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی شورای اسلامی، با بیان اینکه آمریکایی ها جسارت کرده و عالی ترین مقام در ایران را تحریم کردند، اما در قیمت ارز تاثیری نداشت، تصریح کرد: اگر بانک مرکزی روند فعلی را ادامه دهد، ارز به قیمت اصلی خود بازگشته و سایه سیاست از ارز، سکه و طلا برداشته می شود و شرایط مطلوبی را در کشور تجربه می کنیم.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار