در سایه غفلت مسئولان مازندران، سمنانی ها به داد مردم و محیط زیست چهاردانگه می رسند / آیا پس از رامسر و امامزاده هاشم اکنون نوبت گویچاله است؟! + عکس\

در سایه غفلت مسئولان مازندران، سمنانی ها به داد مردم و محیط زیست چهاردانگه می رسند / آیا پس از رامسر و امامزاده هاشم اکنون نوبت گویچاله است؟! + عکس

  • کد خبر: 219207
  • چاپ
  • انتشار: 25 شهریور 1398 - 20:43

تحصن اعتراضی مردم در زمینه دفن زباله ساری در روستای گویچاله پس از 10 روز همچنان ادامه دارد و مردم از انتقال هرگونه زباله به این روستاها جلوگیری می‌کنند، درحالی که این اعتراضات مورد بی توجهی مسئولان مازندران قرار گرفته امروز مسئولان استان سمنان مورد استقبال مردم چهاردانگه قرار گرفتند!

به گزارش استناد نیوز، درحالی که مسئولان استان مازندران کوچکترین توجهی به خواسته مهم مردم مرز نشین مازندران نداشته اند، امروز خبر بازدید احمد همتی نماینده مردم سمنان در مجلس به همراه رئیس سازمان محیط زیست استان سمنان و فرماندار شهرستان مهدی‌شهر از منطقه گویچاله که با استقبال مردم چهاردانگه نیز همراه بود مردم مازندران را حیرت زده کرد!

در 13 سال قبل در حالی که شهر ساری در استان مازندران میزبان جام جهانی کشتی بود تصمیم بر این گرفته شد تا مدت 6 ماه محل دپوی زباله از سمسکنده ساری به منطقه گوچاله تغییر مکان پیدا کند. اما دپوی غیر بهداشتی روزانه 500 تن زباله به مدت 14 سال در این منطقه کارد را به استخوان مردم بومی رسانده است تا جایی که برای رفع مشکلشان دست به دامان مسئولان استان همسایه شده اند!
در مجموعه مدیریتی استان مازندران چه می گذرد که نارضایتی مردم از مسئولین آن ها را به سمت استانهای همجوار سوق داده است؟ گروه هایی در غرب مازندران خواهان پیوستن به استان گیلان هستند، در امام زاده هاشم به سمت استان تهران گرایش پیدا کرده اند و اکنون در گویچاله مردم حل معضل بزرگ زباله استان مازندران را در مدیریت و رسیدگی مسئولان سمنان می یابند!
محیط زیست مازندران درحال نابودی است و متولیان آن سالهاست تنها در نقش منتقد بر طبل ناامیدی می کوبند و مشکلات را بر سر شهرداری ها و بودجه و... می اندازند! گویی که هیچ نقش و سهمی در این اوضاع نابسامان برای خود قائل نیستند! آیا برای بازدید از منطقه هم نیازمند بودجه بودید؟
اگر مسئولین محیط زیست استان مازندران توان و یا اختیار بهبود اوضاع را ندارند و با شانه خالی کردن از بار مسئولیت تمام تقصیر را به گردن دیگری انداخته و شرایط را برای خدمت مناسب نمی بینند، چرا جای خود را به فردی دیگر نداده و بر صندلی ریاست خود دوخته شده اند؟!
نمایندگان ساری مشغول کدام کار دوفوریتی هستند که موضوع به این مهمی و سلامت مردم چهاردانگه را در اولویت که هیچ در برنامه نیز قرار نداده اند؟ کاش حداقل صفحه اینستاگرام خود را در این 10 روز با عکس های تبلیغاتی به روز نمی کردند تا به خود القا می کردیم در حال اقدامی مهم تر در جهت توسعه حوزه انتخابیه هستند و یا حتی خدایی نکرده در کسالت به سر می برند!
این موضوع مختص شهرستان ساری نیست و اساسا وقتی مشکلی در هر نقطه از استان بوجود می آید سایر نمایندگان نباید خود را جدا از قضیه بدانند، از این رو انتظار داریم مجمع نمایندگان استان مازندران و آقای نانواکناری به عنوان رئیس این مجمع پاسخ دهند که تاکنون برای حل مشکلات محیط زیستی مازندران چه اقداماتی انجام داده اند؟
آقای حسین زادگان اقدامات مناسب شما در مسئولیت استانداری مازندران به خوبی به گوش مردم رسانده شده و می شود، اما شما باید به عنوان عالی ترین مقام اجرایی و نماینده دولت در استان در قبال تمام اتفاقات و تصمیمات نادرست پاسخگو باشید، چرا پس از 10 روز اعتراض مردم چهاردانگه به موضوع دفن زباله شما به منطقه سفر نکردید و از نزدیک پیگیر مشکلات نشده و درد مردم مظلوم را نشنیدید؟ چرا به این مشکل 14 ساله رسیدگی نشده است؟ این روزها همه از مافیای زباله سخن می گویند، پشت این مافیا کیست و چرا با آن مقابله نشده است؟
امروز مردم چهاردانگه برای مسئولان سمنان در خاک مازندران بنر زدند و درخواست کمک داشتند، باعث تاسف است...

اعتراض مردم گویچاله و چهاردانگه به دپو زباله ساری



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار