انتقال آب خلیج فارس به مناطق مرکزی برای رفع مشکل کم آبی این مناطق\
  • تدابیر دولت برای رفع خشکسالی

انتقال آب خلیج فارس به مناطق مرکزی برای رفع مشکل کم آبی این مناطق

  • کد خبر: 21942
  • چاپ
  • انتشار: 26 دی 1395 - 20:17

طرح هایی در دولت برای نجات خشکسالی در مناطق مرکزی ایران مطرح شده است که پیشتر صحبت از انتقال آب دریاچه خزر بود که به دلیل تخریب محیط زیست با آن مخالفت شد حالا...

رئیس سازمان مدیریت بحران با بیان اینکه تدابیری برای رفع مشکل کم آبی در مناطق مرکزی ایران اندیشیده شده است، گفت: در این راستا تلاش‌هایی برای انتقال آب از خلیج‌فارس آغاز شده است.

اسماعیل نجار پیش از ظهر امروز در بازدید از دشت ابرکوه و دیدار با مسئولان این شهرستان اظهار داشت: بحران آب در تمام کشور جدی است بنابراین باید برای عبور از بحران کم آبی تدابیر جدی اندیشیده شود و موضوع بهره وری آب نیز به شکل جدی‌تری مورد توجه قرار گیرد.

وی عنوان کرد: استان یزد نیز از جمله استان‌هایی است که کمبود آب در آن جدی است اما موضوع کمبود آب در یزد جدید نیست و این استان از دیرباز استانی کم آب و کویری بوده اما قناعت، صرفه‌جویی و بهره‌وری آب در این استان، آبادانی آن را طی سالیان متمادی حفظ کرده است.

نجار بیان کرد: بهره‌وری آب توسط مردم یزد یک الگو است و همه استان‌ها باید از تجارب یزدی‌ها در این زمینه استفاده کنند.

معاون وزیر کشور با اشاره به اینکه در کنار آموزش و فرهنگ سازی، بحث انتقال آب نیز به طور جدی در حال پیگیری است، افزود: بحث انتقال آب از خلیج فارس به فلات مرکزی ایران با جدیت دنبال می شود و آب شیرین کن هایی نیز به همین منظور مستقر شده است.

وی در مورد اعتبارات سازمان مدیریت بحران نیز بیان کرد: ۵ درصد اعتبارات کشور به این سازمان اختصاص یافته که به دلیل اهمیت موضوع آموزش و پیشگیری از وقوع بحران و کم هزینه تر بودن آن، سه درصد از این میزان به بحث پیشگیری و پیش بینی اختصاص یافته است.

اسماعیل نجار در سفر خود به شهرستان ابرکوه از فرونشست زمین در دشت ابرکوه همچنین از برخی آثار تاریخی نظیر سرو ابرکوه و خانه آقازاده بازدید کرد.

 

منبع: مهر



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار