کوهساران به منطقه گردشگری تبدیل شود\
  • استاندار مازندران؛

کوهساران به منطقه گردشگری تبدیل شود

  • کد خبر: 2111103336
  • چاپ
  • انتشار: 15 مرداد 1402 - 13:25

استاندار مازندران در سفر به قائمشهر و حضور در دهستان کوهساران به تبدیل شدن روستای سید ابوالصالح به منطقه گردشگری تاکید کرد .

به گزارش استناد نیوز، سید محمود حسینی پور روز یک شنبه در دیدار با اهالی منطقه کوهساران با بیان اینکه چهاردهمین سفر شهرستانی قائمشهر بوده است، افزود: در سفرهای قبلی و با حضور مدیران کل به بیش از ۸۵۰ روستا در سطح این استان حضور یافته‌ایم که این موضوع از افتخارات دولت سیزدهم بوده است.

 وی با اعلام اینکه دولت سیزدهم نگاه ویژه ای به مناطق محروم دارد ، گفت : ایشان رسیدگی به مناطق محروم را یک ضرورت دانسته‌اند که از وظایف استانداران است تا با حضور در دور افتاده‌ترین مناطق محروم روستایی به بررسی و حل مشکلات روستاها بپردازند. 

استاندار مازندران با بیان اینکه ‌با تاکید رئیس جمهور به روستاها سفر می کنیم تا از نزدیک مسائل را بررسی کنیم ، افزود : برای حضور در روستاها جلساتی برگزار کرده‌ایم به هیچ عنوان دنبال کارهای نمایشی نیستیم بلکه می خواهیم در حد توانمان و براساس بودجه استان برای آبادانی روستاها تلاش کنیم .

حسینی پور بیان کرد : درصدد هستیم تا امسال در بودجه شهرستانی رویه های گذشته را تغییر دهیم و تلاش کنیم تا بتوانیم عقب ماندگی برخی از شهرها و روستاها را توجه و رسیدگی کنیم تا عدالت برقرار و مردم از عمران و آبادانی بهره مند شوند.

وی به بودجه شهرداری ها اشاره ای کرد و ادامه داد : در گذشته بودجه شهرداری ها توسط وزارت خانه و با روابط توزیع می شد اما در دولت سیزدهم و با پیگیری های صورت گرفته این مورد تبدیل به قانون شد و اختیارات بودجه به شورای برنامه ریزی استان قرار گرفت تا بودجه با توزیع عادلانه و در جهت زیرساخت ها تلاش شود.

استاندار مازندران با تاکید براینکه در سفر یکروزه به شهرستان قائمشهر بنا نداریم همه مسائل گذشته و آینده شهرستان را حل کنیم بلکه می خواهیم مسائل اساسی مردم را براساس الویت بندی ها حل کنیم ، گفت: قائمشهر به دلیل اینکه بیشترین نرخ بیکاری در سطح استان را دارد یکی از الویت های ما محسوب می شود .

استاندار مازندران با تاکید براینکه منطقه کوهساران باید به دهکده توریستی گردشگری تبدیل شود، گفت: این منطقه قابلیت گردشگری زیادی دارد و باید بتوانیم افراد زیادی به این منطقه جذب کنیم بنابراین ما از این طرح حمایت خواهیم کرد.

حسینی پور با اعلام اینکه در طول یکسال فرماندار قائمشهر اقدامات مناسبی در این مناطق انجام داده است، گفت: البته به دلیل آنکه کارهای زیادی صورت نگرفته این قابلیت دیده نمی شود و باید در حوزه زیرساخت روستایی جهادی تلاش کنیم تا بتوانیم جوانان را به روستاها بازگردانیم .

استاندار مازندران با تاکید بر اینکه از امروز دهستان کوهساران جز منطقه ویژه گردشگری قائمشهر محسوب می شود و باید در این زمینه اقداماتی انجام شود ، بیان کرد :تا پنج سال آینده شاهد حضور گردشگران داخلی و بین المللی در این منطقه خواهیم بود. 

استاندار مازندران در پایان در خصوص آسفالت راه روستایی گفت: تاکنون آسفالت بیش از  ۴۵۰ کیلومتر از  راه روستایی  سطح این استان انجام شده است.

 



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار