پیش بینی تولید بیش از 50 هزار تن برنج در قائمشهر\

پیش بینی تولید بیش از 50 هزار تن برنج در قائمشهر

  • کد خبر: 2111103345
  • چاپ
  • انتشار: 21 مرداد 1402 - 07:42

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائمشهر، گفت: امسال با وجود تنش آبی، خوشبختانه با همکاری کشاورزان و تلاش کارشناسان، شرایط موجود مدیریت شد و پیش بینی می شود بیش از 50 هزار تن برنج از شالیزارهای این شهرستان برداشت و تولید شود.

 

خبرنگار: مونا معینی

علی درویش نیا روزشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار استناد نیوز با بیان اینکه امسال در سطح 10 هزار و 330 هکتار از زمین های کشاورزی این شهرستان برنج کشت شد، افزود: 82 درصد از شالیزارهای این شهرستان ارقام محلی طارم و 18 درصد مابقی ارقام پرمحصول کشت شد.

وی گفت: بیشترین نوع برنج در قائمشهر ارقام محلی طارم و میانگین تولید آن چهار و نیم تن شلتوک در هر هکتار است .

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائمشهر از پیش بینی تولید بیش از 50 هزار تن برنج در شالیزارهای این شهرستان خبر داد و گفت: تاکنون بیش از 55 درصد از برنج از زمین های شالیزاری این شهرستان برداشت شد.

سال گذشته بیش از 50 هزار تن برنج در قائمشهر تولید شد.

درویش نیا در خصوص کود توزیع شده برای مصرف بخش کشاورزی این شهرستان، گفت: از ابتدای امسال تاکنون" یکهزار و 176 تن کود ازته، 390 تن کود فسفاته، 337 تن کود پتاسه و بیش از هفت تن کود فسفات روی" برای مصرف بخش کشاورزی تامین و توزیع شد .

وی همچنین میزان توزیع بذر گواهی شده محلی را پنج هزار و 50 کیلوگرم و پرمحصول را هفت هزار و 850 کیلوگرم اعلام کرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائمشهر در خصوص رهاسازی زنبور تریکوگراما در اراضی شالیزاری این شهرستان، گفت: از ابتدای امسال برای مبارزه با آفت ساقه خوار برنج در سطح 760 هکتار مبارزه انجام شد پیش بینی می شود تا این رقم به یکهزار هکتار برای رهاسازی برسد.

درویش نیا در پایان از کشاورزان قائمشهری که از چاه کشاورزی نسبت به آبیاری اراضی خود استفاده می کنند خواست تا نسبت به کشت دوم برنج خودداری و از کشت های جایگزین استفاده کنند.

اولین برداشت برنج به صورت مکانیزه در دهستان نوکنده کا در روستای رکابدار کلا انجام شد.

استاندار مازندران هفته گذشته در سفر شهرستانی و بازدید میدانی از اراضی شالیزاری روستای سید ابوصالح دهستان کوهساران قائمشهر نحوه بازاریابی و تسهیل فروش این محصول را از زبان کشاورزان جویا شد، توجهی که امید و انگیزه شالیکاران را برای ادامه کشت و کار دوچندان می کند. ‎



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار