روغن کاری چرخ صنعت در قائمشهر\

روغن کاری چرخ صنعت در قائمشهر

  • کد خبر: 2111103442
  • چاپ
  • انتشار: 13 شهریور 1402 - 14:29

صدور جواز تاسیس ،‌ تلاش برای رفع مشکلات واحدهای راکد ، بازگشت به چرخه تولید ،‌پرداخت تسهیلات و بدنبال آن اشتغالزایی را می توان از اهم فعالیت های حوزه صنعت ،‌معدن و تجارت شهرستان قائمشهر در یکسال اخیر برشمرد موضوعاتی که ریاست این اداره بر مبنای آمار بر آنها صحه گذاشته است .

 

خبرنگار: مونا معینی

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان قائمشهر روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار استناد نیوز، گفت: در مدت یکسال اخیر۴۵ جواز تاسیس واحدهای صنعتی برای متقاضیان صادر شده است .

مجید ابراهیم نژاد افزود:‌ در همین حال ۶ واحد صنعتی شهرستان توانستند در این بازده زمانی ۳۰۰ میلیارد ریال تسهیلات دریافت کنند و این موضوع منشا رونق تولید در این بخش شده است.

وی از برگزاری 33 جلسه کارگروه تسهیل و رفع مونع تولید شهرستان قائمشهر در یکسال اخیر خبر  داد و گفت : با توجه به کارکرد این کارگروه مبنی بر گره گشایی از مشکلات واحدهای صنعتی بویژه واحدهای صنعتی راکد مشکلات سه واحد صنعتی شهرستان مرتفع شد و به چرخه تولید بازگشتند.

به موجب قانون الحاق موادي به قانون رفع موانع تولید رقابتپذیر و ارتقاي نظام مالي کشور مصوب سيا م اردیبهشت 1397مجلس شوراي اسلامي، به دولت اجازه داده شد به منظور بررسی و اتخاذ تصمیم در خصوص حل و فصل مشکلات واحدهای تولیدی، به ویژه در موارد مربوط به تکمیل و راه اندازی طرحهای نیمه تمام، تأمین مالی، تعیین تکلیف بدهی های معوق و همچنین رفع مشکلات مرتبط با محیط زیست، منابع طبیعی و معادن و رفع موانع صادراتی، نسبت به ایجاد «ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، به ریاست وزیر صنعت، معدن و تجارت اقدام کند و در حال حاضر این ستاد در استان ها به ریاست استانداران برگزار می شود .

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان قائمشهر همچنین به آمار اشتغال در واحدهای صنعتی شهرستان اشاره کرد وگفت :‌ در سامانه رصد یکهزار و ۸۵۰ مورد اشتغال ثبت شده است . 

وی با اشاره به اینکه در یکسال اخیر ۱۸ هزار و ۱۱۸ مورد بازرسی از واحدهای صنفی شهرستان انجام شد، گفت : از این تعداد برای یکهزار و ۵۵۸ واحد به ارزش چهار میلیارد و ۷۹۹ میلیون و ۹۵۵ هزار ریال پرونده تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

ابراهیم نژاد تعداد بازرسی های امسال از واحدهای خبازی را یکهزار و ۱۳۱ مورد اعلام کرد و گفت از این تعداد برای ۱۷۴ واحد خبازی به ارزش یک میلیارد و ۴۸۷ میلیون و ۸۹۴ هزار ریال پرونده تشکیل شد و متخلفان به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

  وی تعداد بازرسی های قاچاق را ۲۷۳ مورد ذکر کرد و افزود:‌در این خصوص ۲۸ پرونده به ارزش یک میلیارد و ۷۰۹ میلیون و ۳۰۰ هزار ریال تشکیل شد .  

رئیس صمت قائمشهر در پایان درخصوص کمک رسانی به سه موکب اعزام شده از قائمشهر برای زائرین اربعین حسینی ، گفت: اداره صمت با همکاری اصناف و کسبه ها ۲۰۰میلیون تومان کمک رسانی کرده است و اربعین حسینی برای خدمات رسانی جاماندگان این مراسم در این شهرستان یک موکب برپا می شود .



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار