۹۷۳ نفر از خطر مرگ در دریای مازندران نجات یافتند\
  • رئیس هیأت نجات غریق و غواصی مازندران؛

۹۷۳ نفر از خطر مرگ در دریای مازندران نجات یافتند

  • کد خبر: 2111103444
  • چاپ
  • انتشار: 13 شهریور 1402 - 15:55

رئیس هیأت نجات غریق و غواصی مازندران گفت: ناجیان غریق مستقر در آب‌های ساحلی مازندران از ابتدای خرداد تا عصر دیروز یک شنبه ۱۲ شهریور ماه ۹۷۳ نفر را از غرق شدن در دریا نجات داده اند.


به گزارش استناد نیوز و به نقل از صدا و سیما، نقی کریمیان با بیان اینکه بسیاری از این افراد به دلیل آشنا نبودن به فنون شنا و شنا در منطقه پرخطر و ممنوع در حال غرق شدن بودند، افزود:۷۴۲ نفر از نجات‌یافتگان آقا و ۲۳۱ نفر خانم هستند.
او ادامه داد: ناجیان غریق به همراه امدادگران جمعیت هلال احمر و نیرو‌های دریابانی تا پایان تابستان در سواحل دریای خزر مستقر و در تعطیلات پیش رو در آمادگی کامل بسر می‌برند.
کریمیان از مسافران خواست تنها در مکان‌هایی اقدام به شنا کنند که ناجیان غریق مستقر هستند و از شنا در اماکن دنج و سنگ چین خودداری کنند.
او بر لزوم بکارگیری ناجیان غریق در شهرک‌های تفریحی خصوصی و پلاژ‌های شخصی تاکید کرد و افزود: یک مسافر در ویلای خصوصی و کاملا محصورشده که به دلیل موانع قانونی امکان حضور ناجیان غریق در آن ممکن نیست در دریا جان خود را از دست داد.
رئیس هیأت نجات غریق و غواصی مازندران ادامه داد: به همه مجتمع‌های خصوصی اعلام شده است که مسئولیت شنای افراد در این مناطق بر عهده مدیران شهرک‌ها و مجتمع‌ها است و اگر کسی در این نقاط غرق شود باید پاسخگو باشند.
کریمیان از شناگران خواست به هیچ وجه در مسیر‌هایی تردد قایق‌های تفریحی شنا نکنند، چون احتمال برخورد قایق با شناگران وجود دارد.
او افزود: متاسفانه برخی مسافران با تیوپ‌های بادی اقدام به رفتن به دریا می‌کنند که در صورت واژگون شدن، موج‌های دریا تیوپ را از دسترس آن‌ها خارج می‌کند و احتمال غرق شدن زیاد است.
رئیس هیأت نجات غریق و غواصی مازندران با بیان اینکه شنا در دریا با استخر یا رودخانه‌ها و دیگر منابع آبی متفاوت است، ادامه داد: متاسفانه برخی افراد دریا را برای آموزش شنا به کودکان خود انتخاب می‌کنند که نه تنها آموزنده نیست بلکه بسیار خطرناک است.
او گفت: برخی مسافران هشدار‌های ناجیان را مانع تفریح خود می‌دانند، اما این هشدار‌ها و توصیه‌ها برای سلامت مسافران و خانواده‌های آن‌ها است.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار