دادستان جدید شهرستان آمل معرفی شد\

دادستان جدید شهرستان آمل معرفی شد

  • کد خبر: 2111103502
  • چاپ
  • انتشار: 01 مهر 1402 - 14:58

طی مراسمی با حضور رئیس کل دادگستری استان مازندران، محمد طالبی چاری به‌عنوان دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آمل معارفه شد.


به گزارش روز شنبه استناد نیوز و به نقل از روابط عمومی دادگستری استان مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدصادق اکبری در مراسم معارفه دادستان شهرستان آمل، نقش و وظایف دادستان‌ها را بسیار مهم و تاثیرگذار دانست و با برشمردن فرازهایی از این وظایف اظهار کرد: دادستان به عنوان مدعی‌العموم جرایمی که شاکی خصوصی ندارند را مورد تعقیب و بررسی قرار داده و در صورت احراز وقوع جرم با صدور قرار مناسب، موارد مطروحه را در دادگاه صالح پیگیری می‌کند.
رئیس کل دادگستری مازندران بر لزوم توجه به حفظ و احیای حقوق عامه به عنوان یکی از وظایف مهم دادستان تاکید کرد و گفت: حقوق عامه مربوط به مواردی است که همه مردم در آن ذینفع هستند و اگر افرادی اقدامات مجرمانه‌ای در این خصوص انجام دادند، دادستان از باب حفظ حقوق عامه به وظیفه قانونی خود عمل خواهد کرد.
حجت الاسلام والمسلمین اکبری افزود: حفظ و احیای حقوق عامه، مورد تاکید قانون اساسی و از جمله تاکیدات مورد توجه مقام معظم رهبری است و دادستان‌های حوزه‌های قضایی استان باید به وظایف خود در این راستا به بهترین شکل ممکن عمل کنند.
وی همچنین با اشاره به این مطلب که رسیدگی به پرونده‌های قضایی باید دقیق، به موقع، مسئولانه و متعهدانه باشد، تصریح کرد: اهمال در انجام وظیفه و اطاله بی‌وجه در جریان رسیدگی به پرونده‌های قضایی، تخلف است و توجه به این مساله باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.
رئیس کل دادگستری مازندران بر لزوم تکریم و اخلاق حسنه و توام با احترام نسبت به مراجعان به دستگاه قضایی تاکید کرد.
در این مراسم، محمد طالبی چاری به عنوان دادستان جدید عمومی و انقلاب شهرستان آمل انتخاب شد که پیش از این، در جایگاه مستشار دادگاه تجدید نظر استان مازندران مشغول به فعالیت بود.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار