نخستین کنگره ملی آیت الله محمد کوهستانی در بهشهر برگزار می‌شود\
  • مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران خبر داد؛

نخستین کنگره ملی آیت الله محمد کوهستانی در بهشهر برگزار می‌شود

  • کد خبر: 2111103509
  • چاپ
  • انتشار: 04 مهر 1402 - 09:12

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در نشست اعضای شورای سیاستگذاری نخستین کنگره ملی آیت الله محمد کوهستانی (رحمت الله علیه) عالم وارسته اهل کوهستان شهرستان بهشهر که در دفتر نماینده ولی فقیه در مازندران برگزار شد، گفت: این کنگره ۱۲مهرماه با سخنرانی آیت الله صادق لاریجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در بهشهر برگزار می‌شود.

به گزارش روز سه شنبه استناد نیوز و به نقل از روابط عمومی، احسان آهنگر افزود: این کنگره با هدف تبیین اهمیت علمای دینی و نقش برجسته آیت الله کوهستانی که از این عالم وارسته با عنوان پارسای کوهستان یاد می‌شود در پیشبرد اهداف دین مبین اسلام برگزار خواهد شد.

او گفت: آیت الله کوهستانی (ره) یکی از برجسته‌ترین علمای دینی در شرق مازندران و کشور بودند که سیره عملی و علمی ایشان زبانزد خاص و عام است.

آهنگر یادآور شد: کنگره ملی آیت الله کوهستانی (ره) با محتوای فاخر بر مبنای دریافت مقالات علمی پیرامون شخصیت این عالم عارف، در هشت محور زهد، پارسایی و ساده زیستی در سیرهٔ عملی ایشان، نقش ایشان در فرهنگ عمومی، توحید، خداباوری و ولایتمداری در سیره این عالم ربانی، آیت الله کوهستانی (ره) از منظر بزرگان، کرامات، حالات عرفانی و جلوه‌های رضا و تسلیم در سیره ایشان، سیره عملی آیت الله کوهستانی (ره) و مدیریت حوزه علمیه و آرا و نظرات فقهی، فلسفی و عرفانی ایشان برگزار خواهد شد.

او از ساخت ۲مستند با محوریت سیره آیت الله کوهستانی (ره) خبر داد و گفت: تدوین و چاپ کتاب خوشنویسی جملات و منویات آیت الله کوهستانی (ره) نیز مورد توجه بوده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران بر لزوم جریان سازی رسانه‌ای این کنگره ملی تاکید کرد و یادآورشد: مازندران و بهشهر آیت‌الله العظمی حاج شیخ محمد کوهستانی (ره) را به نام «آقاجان» می‌شناسند و حالا در آستانه اولین همایش این عالم ربانی، بهشهر و مازندران در تکاپوی ویژه برای برگزاری این‌همایش می‌باشد.

آهنگر از رونمایی تمبر کنگره ملی آیت الله محمد کوهستانی (ره) خبر داد و گفت: ۳۵مقاله علمی برای چاپ کتاب مجموعه مقالات این کنگره ملی به دبیرخانه رسید و در روز اختتامیه رونمایی می‌شود.

او با بیان اینکه در راستای این کنگره ملی با مراجع دیدار‌هایی انجام شد، افزود: همچنین با شاگردان این عالم وارسته مصاحبه‌هایی تهیه شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران یادآورشد: خادمان حرم مطهر رضوی با پرچم مقدس آستان مقدس امام رضا (ع) نیز در آئین اختتامیه کنگره ملی بزرگداشت آیت الله شیخ محمد کوهستانی (ره) حضور خواهند یافت.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار