چینی ها بیمارستان یکهزار و ۱۰۰ تختخوابی مازندران را تکمیل می کنند\

چینی ها بیمارستان یکهزار و ۱۰۰ تختخوابی مازندران را تکمیل می کنند

  • کد خبر: 2111103582
  • چاپ
  • انتشار: 20 مهر 1402 - 12:22

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مازندران از امضای تفاهم نامه اولیه ساخت و تکمیل بیمارستان یک هزار و ۱۰۰ تختخوابی آیت الله طبرسی این استان با شرکت چینی خبرداد.

به گزارش روز پنج شنبه استناد نیوز، ساخت بیمارستان یک‌هزار و ۱۰۰ تختخوابی آیت الله طبرسی واقع در ماهفروجک از توابع شهرستان ساری از مصوبات نخستین سفر استانی دولت نهم بود که کلنگ آن در سال ۱۳۸۶ به زمین زده شد. بر اساس وعده‌ای که مسوولان وقت داده بودند قرار بود این بیمارستان ظرف ۲ سال تکمیل، تجهیز و بهره‌برداری شود ولی با گذشت بیش از ۱۵ سال از آغاز اجرا اما این طرح اکنون در مجموع سه گام پیشرفت فیزیکی آنچنانی ندارد.

این بیمارستان در زمینی به وسعت بیش از ۱۴ هکتار در حال ساخت است و به عنوان یکی از بزرگترین بیمارستان های بزرگ کشور در صورت تکمیل می‌تواند جهش خوبی در حوزه گردشگری سلامت، درمانی، خدماتی و پژوهشی مازندران به وجود آورد و مسوولان اجرایی و وزارت بهداشتی در دولت سیزدهم با نگاه ویژه با تخصیص پنج هزار میلیارد تومانی اعتبار از طریق تهاتر نفت گامی موثر برای تکمیل این طرح برداشتند.

همچنین قرار است در صورت تکمیل این طرح برای جذب دانشجویان خارجی و همچنین هوشمندسازی بیمارستان با فناوری روز جهان اقدام شود.

همچنین دهه فجر پارسال ساخت بیمارستان یک هزار و ۱۰۰ تختخوابی آیت الله طبرسی ساری با تخصیص پنج هزار میلیارد تومانی اعتبار با تهاتر نفت کلید خورد.

بنا به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مازندران‌،‌روز گذشته چهارشنبه هیات تجاری و فنی چین به استان مازندران آمد و در نشست با رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در خصوص بررسی نحوه همکاری و مشارکت درساخت پروژه های حوزه سلامت بویژه بیمارستان آیت الله طبرسی تبادل نظر کردند.

فرهاد غلامی دراین باره توضیح داد: طبق هماهنگی صورت گرفته از سوی استانداری مازندران این هیات چینی برای ساخت و تکمیل بیمارستان یک هزار و ۱۰۰ تختخوابی آیت الله طبرسی به دانشگاه علوم پزشکی استان معرفی شد.

وی ادامه داد: قرار است این طرح با تخصیص فاینانس مراحل ساخت و تکمیل آن انجام شود و به همین منظور روز گذشته تفاهم نامه اولیه با شرکت چینی به عنوان مجری طرح در مازندران امضا شده است .

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مازندران با اشاره به اینکه ساخت این بیمارستان در سه فاز انجام می شود ،‌گفت:‌در حال حاضر فاز نخست طرح پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصد دارد .

وی هزینه اجرای کامل ساخت این بیمارستان را ۶۰ هزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: براساس تفاهم نامه اولیه امضا شده با شرکت چینی بعد از انجام مراحل اداری فاینانس و باز شدن این خط اعتباری خارجی این شرکت مدت زمان سه ساله برای اجرای طرح پیش بینی شده است.

غلامی توضیح داد: بیمارستان آیت الله طبرسی به عنوان یک مرکز درمانی تخصصی و فوق تخصصی در کشور محسوب می شود که ضمن ارائه خدمات عمومی بسترهای لازم برای خدمات تخصصی به بیماران خواهد داشت.

 

 

 

 

 

 

 



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار