محروميت زدایی حوزه آب آشامیدنی مازندران با اجرای ۴۰ طرح\

محروميت زدایی حوزه آب آشامیدنی مازندران با اجرای ۴۰ طرح

  • کد خبر: 2111103721
  • چاپ
  • انتشار: 25 آبان 1402 - 10:09

نگاه دولت سیزدهم در توزیع عادلانه امکانات و خدمات و رفع محرومیت در نقاط مختلف در حوزه تامین آب آشامیدنی مشترکان مازندران با تعریف 40 طرح در روستاهای ساری نمود پیدا کرده است.

به گزارش استناد نیوز و به نقل از روابط عمومی، مدیرعامل آب و فاضلاب مازندران با اشاره به صرف بیش از ۱۲۵۸ میلیارد ریال اعتبار در طرح ملی آبرسانی روستایی ، در شهرستان ساری طی سالهای گذشته گفت: از این اعتبار، مبلغ ۳۶۰ میلیارد ریال برای اجرای فاز اول قرارداد محرومیت زدایی در شهرستان ساری هزینه شد.

 مهندس بهزاد برارزاده با اشاره به اینکه در شهرستان ساری درطرح ملی آبرسانی روستایی ، ۴۰ پروژه شامل ۴ مجتمع و ۳۶ پروژه تک روستایی با برخورداری ۱۱۸ روستا تعریف شد، افزود: ۲۹ پروژه شامل ۲مجتمع و ۲۷ پروژه تک روستایی پس از اتمام تعهدات از طرح ملی خارج شده است .

وی با بیان اینکه از پروژه های طرح مذکور ، در فاز اول محرومیت زدایی، ۲ پروژه به نامهای مجتمع آبرسانی ششک- چورت و مجتمع آبرسانی خزرآباد، مشتمل بر ۵۳ روستا تعریف شد ، ادامه داد: احجام فیزیکی این پروژه ها شامل احداث ۳ باب مخزن زمینی به حجم ۱۲۰۰ متر مکعب و یک واحد ایستگاه پمپاژ، اجرای لوله گذاری ۳۲ کیلومتر خط انتقال و ۲۵ کیلومتر شبکه توزیع آب ، تهیه ، نصب و راه اندازی ۳ دستگاه دیزل ژنراتور و یک دستگاه پکیج حذف آهن می باشد که پس از اجرای آنها ، پیش بینی می شود قریب به ۱۰۰ روستا از نعمت آب شرب سالم ، بهداشتی و پایدار بهره مند شوند.

مدیرعامل آبفامازندران تصریح کرد: تا کنون احداث مخازن ذخیره به اتمام رسید و ۲۴ کیلومتر خط انتقال و ۲۹ کیلومتر شبکه توزیع آب نیز به اجرا در آمد.

وی میزان پیشرفت فیزیکی مجتمع ششک و چورت را ۵۰/۵۷ و مجتمع خزرآباد را ۹۲ درصد دانست .

مهندس برارزاده خاطرنشان کرد: در فاز بعدی محرومیت زدایی نیز ۴۷ روستا از روستاهای شهرستان ساری، در قرارداد با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) پیش بینی شد که پس از ابلاغ این قرارداد ، عملیات اجرایی آنها آغاز می شود.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار