عملیات ساخت مخزن یکهزار مترمکعبی فریدونکنار آغاز شد\
  • با حضور معاون وزیر نیرو؛

عملیات ساخت مخزن یکهزار مترمکعبی فریدونکنار آغاز شد

  • کد خبر: 2111103727
  • چاپ
  • انتشار: 27 آبان 1402 - 10:03

همزمان با حضور معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزیر نیرو عملیات اجرایی ساخت مخازن ذخیره یکهزار مترمکعبی در شهر آستانه سرا و مجتمع ازباران شهرستان فریدونکنار با ۵۱ میلیارد ریال شروع شده است.

 

به گزارش روز شنبه استناد نیوز و به نقل از  روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب مازندران ، با ساخت این مخزن ، ۲هزارو ۵۰۰ خانوار شهرستان فریدونکنار از نعمت آب شرب سالم و ذخیره مطمئن برخوردار می شوند.

طرح آب رسانی به شهرهای گروه الف مازندران یکی از طرح های مهم استان است که در ۲ سال گذشته با تامین اعتبارات مورد توجه جدی دولت قرار گرفت، این طرح آبرسانی از جمله پروژه های عمرانی است که شامل شهرستان‌های بابل، امیرکلا، هادی شهر، بابلسر و فریدونکنار می شود.

تامین آب شرب سالم و بهداشتی و ایجاد ذخیره مطمئن در مواقع پیک مصرف از جمله اهداف تکمیل طرح های آبررسانی به شهرهای مرکزی مازندران است.

معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزیر نیرو با بیان اینکه براساس برنامه زمانبندی شده کمبود آب شهرهای گروه الف برطرف می شود گفت: تمام تلاش خود را بکار می گیریم تا به وعده هایی که به مردم دادیم عمل کنیم‌.

دکتررضایی ادامه داد: تا پایان دولت، آبرسانی به ۱۰هزار روستا در دستور کار قرار دارد که بخشی از آن انجام شد و مابقی نیز در حال اجراست.

وی با تاکید براینکه تمام سعی خود را بکار خواهیم گرفت تا در کمترین زمان ممکن تاسیسات آب و فاضلاب و تصفیه خانه ها را به سرانجام برسانیم، افزود: با توجه به تلاش همکاران شرکتهای آب و فاضلاب در تامین و توزیع آب شرب سالم و پایدار، از مردم نیز انتظار داریم با استفاده بهینه و مصرف صحیح آب، همکاران ما را کمک کنند.

دکتر باقرزاده نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار نیز در سخنانی با اشاره به تلاش مدیرعامل و کارکنان آب و فاضلاب در تامین آب شرب پایدار مشترکین گفت: دو پروژه روستایی فاضلاب در کشور در نظر گرفته شد که یکی از آنها اجرای فاضلاب در روستای ازباران فریدونکنار است .

در ادامه مدیرعامل آب و فاضلاب مازندران با اشاره به اجرای ۸۷۰ پروژه در سالجاری گفت: امروز شاهد آغاز عملیات اجرایی احداث مخازن ذخیره ۱۰۰۰ متر مکعبی در شهرآستانه سرا و مجتمع ازباران شهرستان فریدونکنار هستیم.

مهندس برارزاده ادامه داد: برای مخزن ذخیره ۱۰۰۰ متر مکعبی آستانه سرا ۵۱ میلیارد ریال اعتبار و جمعیت برخوردار از این طرح ۲۵۰۰ خانوار پیش بینی می شود.

وی با اشاره آغاز ساخت مخزن ۱۰۰۰ متر مکعبی مجتمع آبرسانی ازباران و برخورداری ۲۳۰۰ خانوار روستاهای ازباران، مهلبان، بنه کنار و مجتمع مسکن مهر از مزایای آن تصریح کرد: برای این پروژه نیز ۴۶ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شد.

مدیرعامل آبفامازندران هدف از اجرای این طرحها را تامین آب شرب سالم و بهداشتی و ایجاد ذخیره مطمئن در مواقع پیک مصرف عنوان کرد.

دکتر تقی پور امام جمعه فریدونکنار نیز در سخنانی تلاش جهادی مدیرعامل و کارکنان شرکت آبفامازندران را مصداق نشان دادن توانمندی ها و همت مدیران و استکبارستیزی دانست.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار