آموزش همگانی، راهبرد شرکت گاز مازندران برای مدیریت مصرف انرژی\

آموزش همگانی، راهبرد شرکت گاز مازندران برای مدیریت مصرف انرژی

  • کد خبر: 2111103746
  • چاپ
  • انتشار: 07 آذر 1402 - 10:45

با آغاز فصل سردسال و بدنبال آن افزایش مصرف انرژی شرکت گاز مازندران با ارائه آموزش های مصرف بهینه گاز تلاش می کند تا در زمینه مصرف این انرژی مدیریت کند.

به گزارش استناد نیوز و به نقل از روابط عمومی شرکت گاز ، مدیرعامل شرکت گاز گفت: بیش از 6000 نفر‌ساعت برنامه آموزشی در راستای فرهنگ‌سازی ایمنی و مصرف بهینه گاز در استان مازندران طی سال گذشته اجرا شده است.

 قاسم مایلی رستمی افزود: مدارس، مساجد، دهیاری‌ها، اصناف، مراکز درمانی، و اماکن گردشگری جزو کانون‌هایی بودند که با اولویت بیشتر زیر پوشش برنامه‌های آموزشی و فرهنگی توسط واحد بهداشت، ایمنی، محیط زیست و پدافند غیرعامل شرکت گاز استان قرار گرفتند.

وی بر استفاده از ظرفیت رسانه‌ها اعم از رسانه‌های دیجیتال و آنالوگ، مراکز فرهنگی، هنرمندان و خاصه دانش‌آموزان برای ارتقاء فرهنگ صرفه‌جویی در مصرف گاز تاکید و خاطرنشان کرد: طی یک سال گذشته، قریب به 5000 نفر ساعت آموزش مصرف بهینه و ایمنی گاز در مدارس سراسر استان مازندران برای دانش‌آموزان انجام شده است. این قشر جامعه به دلیل گستردگی، جمعیت بالا و زمینۀ انتقال دانش و آگاهی به خانواده‌ها، همواره مورد توجه جهت فرهنگ‌سازی قرار دارند.

مدیرعامل شرکت گاز مازندران به مدیریت و اصلاح الگوی مصرف در بخش‌های مختلف به ویژه در استفاده از آب و گاز به عنوان منابع گرانقدر طبیعی و ملی اشاره کرد و اظهار داشت: برای مدیریت بهینه و ایمنی مصرف گاز به خصوص در بازه زمانی که به فصول سرد سال نزدیک شده‌ایم، نیازمند همکاری همه شهروندان عزیز هستیم.

وی با بیان اینکه حفظ جریان پایدار گاز در کشور، اولویت نخست شرکت ملی گاز ایران است، گفت: خوشبختانه سرعت تقویت شبکه گاز در مازندران در حال نزدیک شدن به میزان تقاضای آن است. همکاران ما در بخش بهداشت، ایمنی، محیط زیست و پدافند غیرعامل از جایگاه و توانایی دهیاری‌ها نیز برای اطلاع‌رسانی و ایمنی در روستاهای استان بهره می‌برند و این آموزش‌ها در روزهای آتی مستمر شده و افزایش خواهد یافت.

مایلی رستمی ادامه داد: شركت گاز مازندران برای گسترش عدالت اجتماعی، گازرسانی به روستاها و مناطق کم‌برخوردار را توسعه داده است و هم‌اکنون قریب به 625 هزار خانوار شهری استان معادل ۹۹.۹ درصد و 440 هزار خانوار روستایی برابر 96.4 درصد به شبکه گاز سراسری وصل هستند.

وی در ادامه، گاز را محور توسعه عنوان و خاطرنشان کرد: گسترش گازرسانی و رشد مصرف موثر گاز، بستر صيانت از محيط زيست و جلوگيری از تخريب جنگل‌ها و توسعه پایدار را فراهم می‌کند.

وی استفاده از سوخت پاک و ارزان را حق همۀ مردم کشور دانست و افزود: با مشارکت آگاهانه مردم و همدلی شهروندان در مصرف مطلوب و رعایت نکات ایمنی، صنایع استان هم می‌توانند در زمان اوج مصرف، از نعمت گاز برای تولید و حفظ اشتغال بهره‌مند باشند.

مایلی رستمی با بیان اینکه 61 شهر از 63 شهر مازندران گازرسانی شده و از سه هزار روستا با قابلیت گازرسانی، اهالی 2588 روستا از نعمت گاز برخوردار شده‌اند، گفت: تا پایان این دولت گازرسانی به روستاهای باقیمانده انجام خواهد شد.

وی متوسط مصرف در فصل سرمای استان مازندران را ۳۲ تا ۳۵ میلیون متر مکعب بیان و تصریح کرد: در سرمای شدید، میزان مصرفِ یک میلیون و هفتصد هزار مشترک مازندرانی به ۴۲ میلیون متر مکعب افزایش می‌یابد.

وی در پایان بر همکاری همۀ دستگاه‌های اجرایی استان در فرهنگ‌سازی و اجرای بهینه مصرف انرژی تاکید کرد و گفت: همراهی و همدلی همیشگی مردم در زمینه های مختلف از جمله مدیریت مصرف بهینه گاز ، در پایداری انرژی تاثیر بسزایی دارد تا همگان بتوانند از این نعمت بهره مند شوند.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار