مزه چهار هزار تن مرکبات قائمشهر زیر دندان خارجی ها\

مزه چهار هزار تن مرکبات قائمشهر زیر دندان خارجی ها

  • کد خبر: 2111103764
  • چاپ
  • انتشار: 15 آذر 1402 - 10:11

از زمان برداشت مرکبات شامل پرتقال و نارنگی در شهرستان قائمشهر تاکنون چهار هزار تن از این محصول به کشورهای دیگر صادر شده است.

خبرنگار : مریم معینی 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائمشهر روز چهارشنبه با بیان اینکه بیش از ۱۴ هزار و ۷۰۰ هکتار مرکبات در این شهرستان وجود دارد گفت که سالانه بیش از ۳۶۰ هزار تن مرکبات شامل نارنگی و پرتقال در این شهرستان تولید شود.

علی درویش نیا اظهار کرد: از این واحد سطح ۳ هزار و ۵۰۰ هکتار آن نارنگی و ۱۱ هزار و ۲۰۰ هکتار پرتقال است.

 مدیر جهاد کشاورزی قائمشهر با اشاره به اینکه سورتینگ داران این شهرستان صادرات محصولات کشاورزی از جمله مرکبات نارنگی و پرتقال فعالیت دارند و تاکنون ۴ هزار تن از این محصولات را به کشورهای آذربایجان، عراق، قزاقستان و روسیه صادر شد، تصریح کرد: حدود ۷۰ درصد نارنگی و ۳۰ درصد پرتقال از این شهرستان صادر شد که عمدتاً به کشور روسیه صادر می گردد.

درویش نیا گفت: با توجه به آغاز ذخیره سازی مرکبات در این شهرستان تاکنون 10 هزار تن مرکبات در این شهرستان ذخیره سازی انجام شد.

 این مسئول افزود: با دارا بودن ۱۴ هزار و ۷۰۰ هکتار باغات مرکبات این شهرستان به طور متوسط ۳۵۰ هزار تن محصول برداشت می گردد.

 مدیر جهاد قائمشهر در پایان با اشاره به اینکه در شهرستان قائمشهر بیش از ۸۰ واحد سورتینگ دارای مجوز در حال فعالیت می باشد گفت که ۱۰ واحد آن در بخش صادرات مرکبات به خارج از کشور فعالیت دارند.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار