سم فروش متخلف قائمشهری نقره داغ شد\

سم فروش متخلف قائمشهری نقره داغ شد

  • کد خبر: 2111103787
  • چاپ
  • انتشار: 05 دی 1402 - 08:53

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائمشهر با اعلام اینکه در دو ماه گذشته از 96 فروشگاه سموم نباتی کشاورزی این شهرستان بازدید به عمل آمد، گفت: در این بازدید ها یک فروشگاه سم تاریخ مصرف گذشته با نام آفت کش تیوفانات متیل هندی به مقدار 4.2 کیلوگرم کشف و ضبط شد.

 

علی درویش نیا روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار استناد نیوز با اعلام اینکه به منظور جلوگیری از فروش و عرضه سموم غیرمجاز، سموم تقلبی یا تاریخ مصرف گذشته بازرسی از فروشگاه های سموم نباتی این شهرستان در دستور کار قرار گرفت، افزود: به همین منظور بازرسی های مشترکی توسط کارشناس حفظ نباتات جهاد کشاورزی، صمت، تعزیرات حکومتی از فروشگاه های سموم نباتی این شهرستان به عمل آمد.

وی گفت: از 25 شهریورماه تا 25 آذرماه از 96 فروشگاه سموم نباتی و نهاده های کشاورزی این شهرستان بازدید به عمل آمد .

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائمشهر توضیح داد: در این بازدید به عمل آمده از شهریورماه تا مهرماه از 47 واحد فروشگاه بازدید به عمل آمد که در این بازدید ها یک فروشگاه سم تاریخ مصرف گذشته با نام آفت کش تیوفانات متیل هندی به مقدار 4.2 کیلوگرم کشف و ضبط و به تعزیرات حکومتی معرفی شد.

درویش نیا اعلام کرد: در بازدیدهای به عمل آمده مهرماه امسال؛ 3 فروشنده سموم اخطاریه های اعم از عدم نصب پروانه، عدم نصب اتیکت در فروشندگی ها و عدم وجود اعتبار پروانه فروشندگی دریافت کردند.

 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائمشهر در پایان گفت که برابر آیین نامه اجرایی ماده 12 درج شماره پروانه، پروانه ساخت محصول، تاریخ تولید و انقضاء، قیمت مصرف کننده، کد گذاری کالا، شماره پارت و آدرس واحد تولیدی بر روی برچسب کود ساخت داخل به منظور عرضه آن الزامی است.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار