۲۴ نفر بر اثر مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن در مازندران جان باختند\

۲۴ نفر بر اثر مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن در مازندران جان باختند

  • کد خبر: 2111103802
  • چاپ
  • انتشار: 09 دی 1402 - 09:15

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران ضمن هشدار به هموطنان در نحوه استفاده از وسایل گاز سوز، گفت: ۲۴ نفر از ابتدای امسال تا پایان آبان بر اثر مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن در استان جان خود را از دست دادند که از این تعداد ۲۰ نفر مرد و ما بقی زن هستند.

به گزارش روز شنبه استناد نیوز و به نقل از روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی مازندران، دکتر عباسی افزود: در این ۸ ماه آمار تلفات مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن در استان نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش ۲۶ درصدی داشت.

او گفت:بر اساس آمار نوشهر، نور و قائم شهر هر کدام با ۴، آمل و تنکابن هر کدام با ۳، سیمرغ با ۲ به ترتیب بیشترین و شهرستان‌های رامسر، چالوس، بابلسر و ساری هر کدام با یک فوتی کمترین فوتی گزارش شده است.

عباسی افزود:آبان با ۷، فروردین با ۵ به ترتیب بیشترین و ماه‌های خرداد، مرداد و مهر هر کدام با ۲ فوتی کمترین آمار مونوکسید کربن را داشتند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان ضمن درخواست از هموطنان که با رعایت نکات ایمنی و توصیه‌های ارائه شده مانع از وقوع مخاطرات جانی و حوادث تلخ برای خود و عزیزانشان شوند گفت:بهترین راهکار در هنگام برخور با بیمار مسموم با گاز مونوکسید کربن خارج کردن مصدوم از محیط حادثه است.

او افزود:بلافاصله باید بیمار را در هوای آزاد و در معرض اکسیژن قرار داده و سریعا وی را به اولین مرکز درمانی رساند. باز کردن پنجره‌ها و ایجاد تهویه در محیط از مسمومیت سایر افراد جلوگیری خواهد کرد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار