گاز بیش از ۵ هزار ویلای خالی از سکنه مازندران قطع شد\

گاز بیش از ۵ هزار ویلای خالی از سکنه مازندران قطع شد

  • کد خبر: 2111103845
  • چاپ
  • انتشار: 17 دی 1402 - 10:42

مدیرعامل شرکت گاز مازندران گفت: از ابتدای اجرای طرح پایش مصرف گاز دستگاه‌های اجرایی و اماکن دولتی و عمومی با هدف مدیریت انرژی و رعایت الگوی مصرف تاکنون، جریان گاز ۵ هزار و ۱۰۰ ویلای خالی از سکنه پُرمصرف و حدود ۱۵۰ دستگاه اجرایی در استان قطع شده است.


به گزارش استناد نیوز و به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان مازندران؛ قاسم مایلی‌رستمی با تاکید بر پایداری جریان گاز و صرفه جویی در مصرف، اظهار کرد: ما باید با توجه به رسالتی که داریم از مصارف غیرضرور و مصرفانه جلوگیری می کنیم.
وی افزود: این نیاز سازمان هست که یک متر مکعب صرفه جویی کنیم و ما هشدارهای لازم را از فروردین امسال تاکنون به صورت مرتب با ارسال پیامک و با اخطار در صورتحساب‌های صادره به کلیه ادارات، اماکن مذهبی، ورزشی و آموزشی اعلام کردیم و امیدواریم که این بخش ها صرفه جویی را رعایت کنند.
مدیرعامل شرکت گاز مازندران، خاطرنشان کرد: ما قطعا برای اینکه سیاست‌های بخش صرفه جویی رعایت شود، سیاست‌های تشویقی را نیز در قبض‌ها اعمال کردیم.
مایلی رستمی تأکید کرد: در صورتی که مشترکان گاز صرفه‌جویی کنند، نه‌تنها هزینه‌ای پرداخت نخواهند کرد، بلکه مبلغی نیز به عنوان پاداش صرفه‌جویی دریافت می‌کنند و در قبض خود مشاهده خواهند کرد؛ مثلاً اگر یک مشترک در مازندران، یک بخاری منزل خود را که همواره روشن است به مدت 4 ساعت در روز خاموش کند، بی‌شک شامل این پاداش می‌شود.
وی افزود: یارانه بعضی از مشترکین موجب شده است تا مقداری با محاسبه قیمت ارزان گاز، آن اثری را که باید بگذارد نمی‌گذارد؛ ولی انتظار داریم که مردم، گازی که از هزاران کیلومتر آن طرف‌تر به سمت استان سرازیر می‌شود و بسیار هزینه سنگینی را برای دولت دارد، صرفه جویی کنند.
مدیرعامل شرکت گاز مازندران، با بیان اینکه قیمت گاز تقریبا یک دهم هزینه واقعی آن محاسبه می‌شود؛ اعلام کرد: صرفه جویی نیازمند فرهنگ‌سازی وسیع در میان جامعه و خانواده‌ها است و فرهنگ استفاده از مصرف و دمای آسایش ۱۸ درجه را باید رعایت کنیم.
وی اشاره کرد: از ادارات و سازمان‌ها نیز انتظار داریم که حتما هزینه کنند و موتورخانه‌های خود را هوشمند کنند و یک ساعت قبل از تعطیلی دستگاه را خاموش نمایند.
مایلی رستمی تصریح کرد: در میان اداراتی که برای آنان اخطاریه صادر کردیم، متاسفانه ۱۵۰ اداره مصرف بهینه گاز را رعایت نکردند و در نهایت ناچار به قطعی گاز این ادارات علیرغم اخطار چندین باره شدیم.
وی عنوان کرد: به ویلاها و خانه‌های خالی فاقد سکنه نیز اخطار دادیم که متاسفانه به دلیل عدم توجه، گاز بیش از ۵ هزار و ۵۰۰ واحد ویلا و خانه خالی از سکنه نیز قطع کردیم.
مدیر عامل شرکت گاز مازندران، اذعان کرد: این ویلاها علیرغم اینکه کسی در آن سکنی نداشت اما موتورخانه و تاسیسات گرمایشی آنان روشن بود.
وی یادآور شد: تاکنون قطعی گاز در مورد خانگی، نانوایی، تجاری، کشاورزی، به خصوص مشترکین جز زیر دو هزار و ۵۰۰ متر مکعب در ساعت نداشتیم.
مایلی رستمی متذکر شد: کوره‌های آجرپزی و یا همان سنتی بسیار بسیار پرمصرف هستند و بهره وری آنان زیر ۲۰ درصد است که در حال سوق این واحدها به سمت تکنولوژی هستیم.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار