پنج بیمارستان طب سنتی در مازندران فعال است\

پنج بیمارستان طب سنتی در مازندران فعال است

  • کد خبر: 2111103879
  • چاپ
  • انتشار: 24 دی 1402 - 08:16

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مازندران گفت:‌ پنج بیمارستان و کلینیک طب سنتی در مازندران به صورت سرپایی بیماران و مراجعه کنندگان را درمان و مشاوره می کنند.


به گزارش استناد نیوز، فرهاد غلامی روز یکشنبه با بیان این مطلب، افزود: مراکز تخصصی خدمات طبی سنتی مازندران در بیمارستان های بوعلی سینا در ساری، ‌خاتم الانبیا در بهشهر، امام رضا (ع) در آمل، ‌حضرت زینب (س) در بابلسر و کلینیک شهید صالحی بابلسر فعال هستند و خدمات ویزیت افراد را انجام می دهند.
وی ادامه داد:‌ گروه طب سنتی از سال ۱۳۹۱ در ۲ گروه دانشگاه های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مازندران و بابل شکل گرفته است و از آن تاریخ تاکنون در این مراکز مشغول خدماتدهی به افراد هستند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مازندران اظهار داشت: برای توسعه خدماتدهی به تازگی نیز سلامتکده طب ایرانی مازندران در ساری افتتاح شده است که علاوه بر ویزیت افراد خدمات تخصصی شامل تامین داورها، ‌حجامت و ‌ماساژ نیز در این سلامتکده ارائه می شود.
وی با تاکید بر اینکه تمامی اقدامات تشخصیصی و درمانی در مراکز طب سنتی و نیز سلامتکده طب ایرانی زیرنظر پزشکان متخصص در این حوزه انجام می شود، ‌توضیح داد:‌ ۳۲ دانشجوی دکتری تخصصی طب ایرانی در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مازندران پذیرش که ۱۴ نفر از این پزشکان متخصص فارغ التحصیل شدند.
به گفته غلامی، ‌ پزشکان تخصصی طب ایرانی از میان افرادی که دوره پزشکی عمومی را طی کردند از طریق آزمون به دوره تخصصی طب ایرانی وارد شدند و آموزش های علمی و دانشگاهی را طی کرده اند.
وی اظهار داشت: با توجه به شناخت و اعتمادی که مردم مازندران به طب سنتی و ایرانی دارند تعداد مراجعات مراکز طب سنتی زیاد است و بخشی از افراد جامعه درمان بیماری های خود را از این طریق پیگیری می کنند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مازندران گفت که طب سنتی ایرانی در کنار طب رایج در درمان بیماری‌های مختلف به خصوص در بیماری‌های صعب العلاج و افزایش کیفیت زندگی بیماران می‌تواند کمک کند.
در حال حاضر بیش از یک هزار خانه بهداشت، ۴۵۰ مرکز جامع شهری و روستایی، ۵۴ پایگاه، ۲۶ بیمارستان دولتی و ۱۴ بیمارستان خصوصی با حدود پنج هزار تخت مجموعه های درمانی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مازندران هستند. منبع / خبرگزاری ایرنا

 

 



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار