امدادگران در ۱۱ استان کشور به حالت آماده باش درآمدند\

امدادگران در ۱۱ استان کشور به حالت آماده باش درآمدند

  • کد خبر: 2111103882
  • چاپ
  • انتشار: 24 دی 1402 - 13:26

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از امدادرسانی به بیش از ۳۷۰۰ نفر در چهار روز گذشته خبر داد و گفت: امدادگران با توجه به هشدار وقوع کولاک برف و احتمال رخداد بهمن در ۱۱ استان کشور آماده‌باش هستند.


به گزارش استناد نیوز و به نقل از جمعیت هلال احمر، بابک محمودی روز یکشنبه با اشاره به وقوع برف و کولاک در ۱۲ استان کشور، به تشریح اقدامات انجام شده از چهارشنبه ۲۰ در تا امروز یکشنبه ۲۴ دی پرداخت و افزود: در چهار روز گذشته و پس از وقوع برف در گردنه‌های برف خیز، ۱۲ استان آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، چهارمحال و بختیاری، زنجان، سمنان، قزوین، کردستان، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، لرستان و همدان، شامل ۴۶ محور کوهستانی، نیاز به خدمات امدادی پیدا کردند که امدادگران جمعیت هلال‌احمر برای امدادرسانی در این مناطق حاضر شدند.
وی افزود: در این مدت، امدادرسانی به ۳۷۶۰ نفر انجام شد همچنین ۱۹۱ نفر نیز اسکان اضطراری پیدا کردند و ۱۱ نفر هم به مناطق امن منتقل شدند و ۸۷ تیم عملیاتی شامل ۲۷۰ امدادگر به رهاسازی ۴۶۰ دستگاه خودرو از برف اقدام کردند.
محمودی با توجه به هشدار هواشناسی مبنی بر احتمال وقوع بهمن در استان‌های شمالی و غربی اظهار داشت: طبق هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی، کولاک برف و احتمال وقوع بهمن، در روز یکشنبه ۲۴ دی در استان‌های گیلان، مازندران، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، شمال شرق خوزستان، ارتفاعات قزوین، البرز و تهران، پیش‌بینی شده است.
وی ادامه داد: براین‌اساس، با توجه به هشدار وقوع کولاک برف و احتمال رخداد بهمن، امدادگران جمعیت هلال‌احمر در ۱۱ استان کشور در حالت آماده‌باش قرار گرفتند.
طبق این گزارش، هم‌وطنان می‌توانند در صورت بروز حوادث احتمالی، برای دریافت خدمات امدادی بدون محدودیت زمانی با شماره ۱۱۲، ندای امداد تماس بگیرند.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار